Geplaatst: 7 juli 201411 j Lekker pauze, even bijkomen en energie tanken. Maar daar zit je dan zonder eten en drinken. 7 juli 201411 j aangepast door Gast
Geplaatst: 7 juli 201411 j Nog 5 en half uur wachten meidDan mag je naar hartelust eten en drinken Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 7 juli 201411 j Auteur Ja nog maar een paar uurtjes.Was net half uur op de fiets, wat was dat zwaar. Thuis brak me het zweet uit en ik zweet weinig.
Geplaatst: 7 juli 201411 j Ach, gelukkig heb je die andere basisbehoefte, het moestuinforum, nog! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 7 juli 201411 j de titel is dus veranderd...heb ik toch de volgende vraag.........waarom wil je dit zo specifiek uiten op dit moestuinforum? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 7 juli 201411 j Auteur Dennis dat is een hele verlichting, mooie afleiding tussendoor.Greetje je hebt de Joodse mensen en het joodse geloof, ik ben Joods en dan ook niet alleen met het joodse geloof. Het Joodse geloof en Islam zijn familie van elkaar zo gezegt, beide vanuit het eerste testament. Joden en Arabieren zijn familie van elkaar, daarom doe mij al dat geweld en haat mij intens zeer.Ik weet dat ik verwarrend schrijf, mijn excuses daar voor. EditGreetje omdat dit forum de enige is waar ik lid van ben.
Geplaatst: 7 juli 201411 j Respect hoor! Ik zou het echt niet kunnen. En ik kan me voorstellen dat je dit kwijt wil.
Geplaatst: 7 juli 201411 j Auteur Balto bedankt, ieder kan het mits de wil daar is met uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Ik heb respect voor die niet mee kunnen en mogen doen wegens chronische ziekte en toch voor hun mogelijkheid deel nemen.
Geplaatst: 7 juli 201411 j Vasten is niet alleen iets van de islam (ramadan). O.a. het christendom, hindoeïsme en het boeddhisme kennen religieuze vastenrituelen. Bij christenen(trouwens ook familie van islam en jodendom) is de bekendste vastperiode de 40dagen voor pasen. Vasten gebeurd niet altijd door onthouding van eten en drinken.. Een kennis stopte in die periode bijvoorbeeld met tv kijken en online tijdverdrijf(Facebook, fora, games, enz). Haar moeder onthield zich van bepaalde soorten eten en drinken, zoals vlees en drank. Het uitgespaarde geld werd gespaard voor armen.Dat is ook een manier van vasten. Valt iets minder op misschien maar het doel is hetzelfde.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Auteur Loes dat heb je mooi beschreven, vasten bij Islam is ook zeer breed. Ook daar is het meer dan alleen maar niet eten en drinken. Vandaar ook de titel zo aangepast.Wat mij wel is opgevallen, dat het vasten bij Christenen minder wordt nageleefd. Ken die na een paar dagen tot week of langer stoppen, omdat het wel genoeg is geweest. Of die helemaal niet deelnemen, het niet eens bekend is. Ieder zijn keuze en vrijheid, zo lang er respect en openheid is. Mijn man maakt het me moeilijk, staan 3 zeer lekkere taarten op de keukentafel. Voor op zijn werk ons huwelijk te vieren. Zal een foto maken en met jullie delen, kunnen jullie zien hoe moeilijk. EditKijk eens wat lekker, rechts boven appel, links onder chocolade en rechts onder banaan.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Nu snap ik het 2xkeukens,2x serviesgoed,2xbestek.Sterkte. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Wat mij wel is opgevallen, dat het vasten bij Christenen minder wordt nageleefd. Ken die na een paar dagen tot week of langer stoppen, omdat het wel genoeg is geweest. Of die helemaal niet deelnemen, het niet eens bekend is. verschilt nogal per stroming hoe streng de 'regels' zijn. sommige stromingen kennen geen gezamenlijk vasten. maar het grootste verschil is denk ik vooral dat het vasten bij de christenen minder opvallend gebeurd (er staat ook iets over in de bijbel dat je niemand laat zien dat je vast, alleen aan God). Dat het bij velen niet bekend is vind ik ook apart. iedereen kent carnaval, maar de rede van het feest lijkt bij velen onbekend (komt misschien doordat ik in het noorden zit?)
Geplaatst: 8 juli 201411 j Lijkt me erg heftig... niet persé het niet eten (dat doe ik ook geregeld pas erg laat op de dag) maar vooral het niets mogen drinken. En dat ook nog terwijl de dagen erg lang zijn... Succes gewenst aan een ieder die eraan deelneemt. Edit: dit bericht is aangepast door mod. 8 juli 201411 j aangepast door Gast
Geplaatst: 8 juli 201411 j Auteur Loes in mijn omgeving weten en merken alleen de moslim het, anderen bieden meermaals drinken en eten aan. Hier heb ik een topic geschreven, omdat ik benieuwd ben naar jullie reacties.Erny bedankt, de dagen zijn lang maar vliegen om.Vandaag paar pakken dadels gekocht.
Geplaatst: 8 juli 201411 j waarom zijn onze reacties zo belangrijk voor jou?dat vasten doe je toch vanuit jezelf en jouw geloof? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 8 juli 201411 j Nou Jane,. als je zulke taarten verorberd na zonsondergang tijdens de ramadan, dan mag je na de ramadan wel aan de lijn
Geplaatst: 8 juli 201411 j Auteur Greetje benieuwd naar jullie reacties, niet belangrijk. Mijn geloof is tussen god en mij persoonlijk, ik vast voor mezelf, god en om te ervaren hoe het is geen eten en drinken te kunnen nemen. Dichter tot mezelf en god te komen. In reinheid komen en aan anderen te geven, kort samengevat.Piroska, denk maar niet dat de mannen op mijn manliefs werk ook maar 1 stuk laten gaan. Naast mij staat een beker melk en dadels, om het vasten met een half uurtje te breken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.