Geplaatst: 16 mei 201312 j Als ik een regenton achter op mn fiets had.. Zat die nu vol! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 16 mei 201312 j Hoog en droog. De bodem is nog nat zat hier, houden jullie die regen maar! Heerlijk tuinweer hier vandaag. Toch maar alvast de fiets binnen zetten.
Geplaatst: 16 mei 201312 j "zaterdag en zondag schijnt de zon regelmatig en wordt het 15 tot 20 graden "( het weerbericht van nu net 17.00u ) Wat is die waterbom zaterdag ?
Geplaatst: 16 mei 201312 j Ik las in de krant dat er dan een hele hoop regen valt, dat de wolen dan wegtrekken en later weer terug komen en dan weer een hoop water laten vallen, er valt dan totaal meer dan 50 liter per vierkante meter binnen 24 uur
Geplaatst: 16 mei 201312 j Botsing van de warme lucht uit Duitsland en de koude uit Engeland.Daar krijg je de BOM van kan wel 50mm vallen. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 16 mei 201312 j Ja hij geeft 90% aan voor zaterdag zo blij dat mijn tomaten komkommers droog staan.maar ben het nu wel zat.
Geplaatst: 16 mei 201312 j "always be careful what you wish for... you might just get it" zat ik enige tijd geleden niet te vragen om een regenbuitje....
Geplaatst: 17 mei 201312 j Gisteren 17 mm regen gevallen hier en vandaag komt er weer heel veel ben er niet blij mee onze tuin is een modderpoel .
Geplaatst: 17 mei 201312 j Het regent hier ook al de hele week..iedere dag enkele uren. Mijn tuin is er heel mooi van..dat wil zeggen, de bloemenweide die ooit gazon heette. Het is niet meer te maaien en staat halverwege de dij. Er groeit zoveel in dat ik er niet eens aan begin het op te noemen ( ben er eigenlijk goed chagerijnig van) Zonet bij het wakker worden hoorde ik het gehate getik al op het dakraam van de badkamer. Het lijkt verdomme wel alsof de beek over de tuin ipv erlangs stroomt.Omdat het maar blijft regenen varen de slakken er wel bij..die zie je in groepen door de moestuin trekken..ze hebben oogstfeest We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 mei 201312 j Hier net hetzelfde, het blijft maar regenen en de grond is een modderpoel ondertussen. Slakken al met hopen gevonden en vernietigd. Heb al spijt dat ik mijn tomaten maandag heb uitgeplant. Ik denk dat ik me deze namiddag maar met een boek op de zetel leg, effe relaxen, want krijg nog een depressie van dat weer.
Geplaatst: 17 mei 201312 j Eerst kon ik mezelf vertellen das goed voor de tuin..Nou, de tuin heeft genoeg en ik heb er meer dan genoeg van bah De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Geplaatst: 17 mei 201312 j Ja hij geeft 90% aan voor zaterdag zo blij dat mijn tomaten komkommers droog staan.maar ben het nu wel zat. Op de buienradar staat voor morgen voor hier in Poortugaal zo'n 60% kans op regen, we gaan het zien. Mijn reuzenradijsjes lijken het wel verschrikkelijk lekker weer te vinden, die zijn de afgelopen week super gegroeid.
Geplaatst: 17 mei 201312 j Hier regent het ook, niet erg hard maar net hard genoeg om rillerig van te worden maar mijn plantjes richten zich op, spoelen zich af en wassen zich de haren om het zo maar te zeggen ) Als het nog een paar graadjes warmer was was het helemaal perfect MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 17 mei 201312 j Hopelijk blijft die bom dan boven Nederland! Ik stap zaterdag namelijk in het huwelijksbootje en hoop dus op droog weer ... De bodemdeskundige dienst van Belgie heeft voor ons 40% kans op neerslag en een hoeveelheid van 0.4 mm. Voor de belgen die de site niet kennen, je kan die vinden op bdb.be Ze geven ook een betrouwbaarheidsschaal aan hun voorspelling en zijn bijna altijd correct.
Geplaatst: 17 mei 201312 j Het is hier de hele dag tot nu toe droog gebleven (gelukkig). Met vriendelijke groet,Wim.
Geplaatst: 17 mei 201312 j Gefeliciteerd Tibs en ik hoop dat je een prachtige dag ehbt en een heel gelukkig leven er na...met en zonder regen ) Over 2 weken gaan wij in Ondertrouw maar huwen pas in september..ook altijd afwachten wat voor weer het wordt ) MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 17 mei 201312 j Hier ook veel regen vandaag,het is echt allemaal super nat in de tuin, teveel van het goede.
Geplaatst: 17 mei 201312 j Volgens mij is die waterbom vanmiddag al begonnen hier, niks anders dan regen vanaf een uur of 2 vanmiddag, ik geloof dat het nu een beetje droog aan het worden is. Voor morgen staat er bewolking en zon en zo'n graad of 17 op de teller hier bij mij, volgens de buienradar site dan.
Geplaatst: 17 mei 201312 j Hier ook weer regen vanaf 1 uur vanmiddag en het regent nog steeds stevig hoop dat het nu snel stopt.
Geplaatst: 18 mei 201312 j Vandaag zou het dan eindelijk eens droog worden, maar ondertussen is het al stevig aan het miezeren. We zijn hier al blij tegenwoordig als er gedurende 1 uur eens geen nattigheid uit de lucht valt. Dat is volgens mij geleden van begin deze week. Voor de rest altijd regen gehad.
Geplaatst: 18 mei 201312 j Het is erg, he...We moeten een frame maken voor de tunnelserre... Maar in de gietende regen is dat geen optie natuurlijk...En als de serre er staat, kan ik mijn tomaten en paprika en peper en meloen naar daar verhuizenen dan komt de veranda eindelijk vrij om te kuisen en opnieuw te schilderenEr moet een net over de kolen, er moet er moet.... Maar goed... We hopen dan maar op een goede zomer zeker
Geplaatst: 18 mei 201312 j We komen er hier nog redelijk goed van af: gisteravond begon het zachtjes te regenen en is er 2 mm. gevallen. Vandaag tot nu toe droog gebleven. Het is wel wat kouder dan gisteren.De tuingrond is dus goed nat en heb al mijn koolplanten maar verplant. Hoef ze nu dus geen water te geven. Met vriendelijke groet,Wim.
Geplaatst: 18 mei 201312 j Waar was die Waterbom nou?? Hele dag droog hier.... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.