Geplaatst: 20 juni 201312 j Thea, er komen nu wat windstoten jouw kant op... iets minder rustig dus...
Geplaatst: 20 juni 201312 j Kijk ik op buienradar om te kijken wanneer die regen komt.. Is die grote bui alweer voorbij Alkmaar. Morgen dus maar weer de tuinslang in de vijver > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 20 juni 201312 j Zo weinig als er gisteren viel hier, zoveel stortte er vandaag omlaag. Tussen de twee rode donder en bliksemfronten op de buienradar door uitgekiend om 16.45 naar huis gefietst met geleende regenjas aan. Het klaart nu weer op maar het ruikt weer lekker fris en is niet meer zo bedompt. Hoofdpijn trekt weer weg en hooikoorts zakt.
Geplaatst: 20 juni 201312 j Ja, lekker hè?! Zoonlief kwam met onderweg gekochte poncho thuis, toch helemaal doorweekt. Maar heerlijk opgefrist hier (in de buurt van Hoogeveen) en het zonnetje schijnt!
Geplaatst: 20 juni 201312 j 12 mm water.Kunnen we wel gebruiken.Lekker fris. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 20 juni 201312 j Ik wil niet met mijn voeten in de grond... Niet? Mijn plantjes krijgen anders niets anders dan liefde, aandacht en zorg..het is hier vakantie voor ze Vannacht is hier 21 mm gevallen. Gasten die kampeerden in de boomgaard zijn om 5u. drijfnat naar binnen gevlucht en hebben enkele bedden gekraakt..onbezet gelukkig De volgende onweerszone is nu net voorbij getrokken,en nu op weg naar jullie... weer 10 mm erbij...de kippen drijven zowat We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 juni 201312 j Liefde, aandacht, zorg en vakantie klinken allemaal geweldig... die mis ik allemaal... alleen ben ik toch net iets te ongedurig om op 1 vierkante meter te wortelen... Moest er nog bijkomen dat er midden in de nacht kleddernatte gasten naast je in je bedje kruipen... Enne...voegt natuurlijk wel wat toe aan hun kampeeravontuur...
Geplaatst: 20 juni 201312 j Loslopend ben je ook van harte welkom Erny..maar dat weet je wel (En het is ons wel een gebeurd hoor..dat er iemand midden in de nacht aankwam om te kamperen die geen zin meer had om een tent op te zetten, en doodleuk tussen ons inkroop...) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 juni 201312 j Yep! IJskoud én nat..om maar even OT te blijven..want het regende We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 juni 201312 j Hier wel regen, maar geen onweer en de buien zijn niet eens zo hevig, dat valt in het westen altijd mee gelukkig.
Geplaatst: 21 juni 201312 j Straks de pepers maar weer eens afgieten... de bakken waarin ze staan zijn alweer helemaal volgeregend... Gister ook al gedaan, het heeft hier steady doorgeregend vandaag. Heb ik in ieder geval weer een voorraadje gietwater voor straks... de badkuip was helemaal leeg (voor het eerst in 2 jaar !!!) en moest met kraanwater gaan gieten.Maar geen tuin dus vandaag en voor morgen ziet het er ook niet echt optimistisch uit... ojee ojee... dat schiet niet op zo...
Geplaatst: 21 juni 201312 j En zondag ook niet,hier was en is het ook bareboos. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 21 juni 201312 j Mijn planten denken..: Wat een stel doorweekte zeurders, die mensen daar op het MTF, hier in Nederland, op aarde, in het heelal en omstreken! Wij laten ons lekker verwennen door die natte sappige regen, we laten ons eens heerlijk tikken door de windtootjes! En de mensen maar zeuren... Onze wortelen en bladeren worden lekker nat en zuigen het hemelse vocht op dat door ons heen stroomt. Donder en bliksem, we raken geladen, we springen, we groeien en bloeien en leven en we lachen de mensen toe met onze verscheidenheid, onze prachtige kleuren, heerlijke smaak, nuttige toepassingen, heilzame werkingen, en die mensen blijven maar zeiken en zeuren, wat willen ze eigenlijk? Mooi weer? Wat is dat? Kunnen ze dat kopen? Laat ze maar, tegenin gaan is zinloos. Plantenfluisteraar. 3 juli 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 22 juni 201312 j Mooi Huub plantenfluisteraar De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Geplaatst: 22 juni 201312 j en wat ruikt het ineens lekker schon buiten !!! heerlijk ! geniet er van jongens (en meisjes natuurlijk )
Geplaatst: 24 juni 201312 j hier 9 dagen tussen de 35 en 40 graden geweest, daarna een nachtje met 12 mm regen, alles 10 cm gegroeid en vandaag 22 mm regen... toen ik naar buiten ging vanavond was alles omgevallen, zo hard groeit het in die warme natte grond (wel balen hoor, ben met stokken en draad gaan rennen om de zonnebloemen, tomaten, paprikas etc vast te binden)
Geplaatst: 25 juni 201312 j Nou, mijn plantjes zijn blij dat ze het zonnetje weer eens zien, vooral de bonen
Geplaatst: 26 juni 201312 j IJsheiligen valt vanaf vandaag op 26 juni Het mag dan wel droog zijn vandaag maar vannacht is er vorst aan de grond geweest. Op het RTL weerbericht was er een foto te zien van bevroren water op een dak, het moet toch niet gekker worden!
Geplaatst: 27 juni 201312 j vanaf gisteravond 11 uur onzettend hard geregend en het is nu net gestopt .
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.