Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

zeer dreigende lucht hier

Geplaatst:

Strakblauw en nu al bloedheet.

Er wordt hagel voorspeld.

oei.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Regen en onweer... pff Achja, heb proefwerk week... dus zit toch continu te leren!

Nu al 26 graden hier... gister avond rond 23;30 was het nog 24 graden buiten Zat nog gewoon buiten te leren

Geplaatst:

Hier ook strakblauw, zeer zonnig en ontzettend benauwd

Als je ook maar iets doet klotst t zweet onder de oksels. Volgens mijn buiten temp. meter is t al 28 graden.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik heb met je te doen Jorieke (en degenen die mee helpen).

Moet je t alleen doen of helpt er iemand mee? Het is handiger dan de 1 boven aan staat om t aan te pakken en de ander t boven zn hoofd houd. Of is de trap daarvoor te lang? Misschien nog een mannetje op de trap

Geplaatst:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10100998/__Zwaar_onweer_al_vlakbij_Zeeland__.html?p=1,1

Dat klinkt niet best

Nog even een edit over het hagelkanon en zijn werking, ik was benieuwd wat dat was en vond dit:

Bij dreigende hagelbuien wordt het kanon aangezet gedurende 15 tot 20 minuten. Elke 7 seconden wordt er gasmengeling de lucht ingeschoten die ervoor zorgt er geen hagel gevormd kan worden, waardoor de ijskristallen als regen of natte sneeuw op de grond valt.

Schijnt een flinke dB af te geven waar je niet in de buurt wilt staan. Vraag me af of dat gas wel zo gezond is

http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=40296

aangepast door Gast

Geplaatst:

@Helly: Mijn vriend staat boven, en dan loop ik steeds met 2 zaken naar binnen om ze aan te geven. Gelukkig is de zolder niet hoog, en kan ik ze vanaf de grond net (al tillend boven mijn hoofd) aangeven. Maar na een zak of 20 heb ik al pap in mn armen, omdat we ze vanmorgen eerder al hebben verzameld vanaf het veld (daar stonden ze nog sinds gisteravond).

Geplaatst:

Tussendoor dan ff pauzeren en flink water tanken! T leven op de boerderij valt soms niet mee...

Geplaatst:
Hihi hard werken hoor. Maar het ligt ondertussen op zolder, we hebben nu waarschijnlijk al genoeg voor deze winter...

Das een lekker gevoel Jorieke.

Ik vond het vaak zeer kl... dat wanneer heel nederland richting strand leek te gaan, bij snikheet weer, wij onze hoogtepunten hadden zeg maar wat werken betreft. Tjonge tjonge er is wat afgezweten.

Hier is het nu bij dreigen, gedonder en een paar druppels gebleven.

Geplaatst:

Jorieke is het niet makkelijker om bij een loonwerker een kleine balenpers te vragem om te doen.En dan de gaffel(riek 2 tanden).Op de zolder steken.Zo doen wij hier elke zomer 2 karren en meer op zolder stoten.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Onze hond doet zo raar. Verstopt zich onder het kleed waar hij altijd bovenop ligt . Wil echt niet uit z'n hutje komen? Nooit gemerkt dat ze bang is van onweer maar zou ze wat aan voelen komen? Kan ook andere oorzaak hebben, net zo goed. Zou alleen niet weten welke

Geplaatst:

Ik denk/lees/zie op buienradar dat de regen hier voorlopig niet komt, en pas morgenochtend gaat vallen. Maar toch bind ik nu alvast mijn tomaten goed op, en zorg ik dat er niets buiten staat wat niet nat mag worden (dat pak tomatenmest bijv )

Geplaatst:

Maar die hooischudder is die niet van jezelf?Dus 1 maal aankoop?

Geplaatst:

Ja, de maaier en hooischudder zijn wel van onszelf, maar de kosten van die dingen (en dan reken ik de trekker nog niet eens mee), moet je natuurlijk wel terug verdienen. Die bedragen, gedeeld door het aantal hooibalen wat je anders zou moeten kopen, is het totaal aan hooi dat je moet oogsten voordat je uit de kosten bent.

Mochten we break-even zijn, en er nix meer aan vinden om de laatste stap met de hand te doen, dan kunnen we inderdaad een loonwerker laten komen.

Geplaatst:

Dan zou je eigenlijk al bijna meer land moeten hebben om winst te hebben?

Geplaatst:

Op de buienradar te zien komt er net een klein buitje hier langs. De tomatenplanten staan onder de boom, dus dat breekt t wel. Staan ook in een koker van gaas dus dat gaat vast goed. Maar of t bij de rest goed gaat? Laten we t hopen.

Geplaatst:

Nog noppes tot nu toe. De buiten temp geeft een plakkerige 36 graden weer. Zonder zon want die is verdwenen achter witte wolken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.