Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Voor de verandering gaan we weer eens noodweer krijgen.

"Vorwarnung vor Sturm/Orkan,

Warnstufe Rot erwartet"

Wanneer wordt het nu eens zomer?

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Zolang de temperatuur niet onder de 15 graden duikt vind ik het prima weer. Als ik buiten ben, dan graag ook drooghouden. Verder heb ik week 30 en 31 vakantie en hoe het er nu uitzeit in de voorspellingen worden die weken lekker met 25 graden en droog weer. Prima

Ik verwacht in Augustus/September nog een paar weekjes warmte, als ik zo kijk naar de afgelopen paar jaar...

Geplaatst:

Zo, nou, hier net ook weer echt een dikke bui! Niet normaal, wat een zomer....

Maar indd, laten we hopen dat augustus en september mooie maanden worden, voor juli lijkt het niet echt wat meer te worden...

Geplaatst:

Het mag hier ook hè...?

KLAAG

Na zoveel dagen van iedere dag buien vandaag niet, de bui was al bezig vanmorgen en is nog niet opgehouden...

De kachel is sinds vanmiddag aan want alles wordt vochtig. En morgen schijnt het van t zelfde laken een pak te zijn...sight

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Het slechte weer word momenteel veroorzaakt door de straalstroom.

Deze heeft normaal de vorm(en) van een heuvel landschap.

Ik bedoel daar mee, heuvels en dalen.

Bevinden we ons "in" zo'n heuvel vorm dan kan warme lucht vanuit zuid(west) Europa tot ons doordringen.

Zitten we daartegen in een dal(vorm) , dan kan dat niet, en liggen we onder invloed van polaire lucht.

Nu bewegen deze "heuvels en dalen" vaak naar het oosten.

En zo komen we vaak van het ene weer in het andere.

Echter kan zo'n heuvellandschap ook voor een langere tijd blijven liggen, waardoor gegeven weertype lang kan aanhouden.

In de zomer komt er dan vaak een hittegolf , in de winter een flinke sneeuw periode of zelfs een Elfstedentocht.

We noemen zo'n langer durende tijd , een blokkade.

Momenteel echter beweegt de straalstroom wel, maar bevind zich boven Europa geen sinusvorm (berg en dal) , maar is de straalstroom redelijk langgerekt.

Daarbij ligt de straalstroom al geruime tijd boven Frankrijk, terwijl deze vaker om deze tijd wat noordelijker ligt.

Koude lucht vanuit het noorden kan ons dus wel bereiken, de warme lucht niet.

Ook de Verenigde Staten van Amerika gaat momenteel gebukt onder een stationaire straalstroom.

De straalstroom ligt daar geheel in het noorden van Canada.

Daardoor kan de warmte zich langdurig naar het noorden bewegen.

In de binnenlanden van de VS hebben de temperaturen waarden van 40°C gehaald.

Het lijkt er op, dat de straal stroom aankomende week begint te meanderen.

Aldus de vijfdaagse verwachting: http://squall.sfsu.edu/gif/jetstream_atl_loop.gif

aangepast door Gast

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

Troost je ,Jet het is hier niet anders, vanaf woensdag zou het beter moeten worden, maar volgens berichten wordt het hier pas echt beter na 21 juli, en dan hoop ik echt op zomer. Gelukkig gaan wij naar Turkije, in September, Maar misschien is het dan ook hier een heel mooie nazomer, wat ik hoop voor jullie.

Geplaatst:

Wij hadden het gisterochtend lekker droog en warm! Ja, duh, in de schuur naast de houtkachel aan de koffie met gebak van Olga op hetlandjevandeboer...

Geplaatst:

Hahaaaah.... gistermiddag regen... maar das niet erg.... vanaf 18.00 uur was het droog, dat is wanneer de bandjes binnenkomen, aanvang festival was 21.00 uur en de rest van de avond/nacht is het PRACHTIG weer geweest...!!

Wolkenloos, windloos en een steady temperatuur van maar liefst 15 graden

Dus dag 2 van SwinginGroningen is heel erg gelukt, vet veel bezoekers, goeie sfeer, mooie muziek... en droog...

En stiekem... weer die 24 uur voorspelling... denk ik dat het morgenavond (laatste dag van ons gratis festival) zomaar misschien als het meezit zomaaaaar eventueel.... ook weer overwegend droog zou kunnen zijn....

Als dat zo is dan hebben we de weergoden hier in Groningen wel heel erg op ons hand gehad...

Geplaatst:

In Zwolle lijkt het gewoon WEER de hele dag te gaan regenen.... Triest weertje.... Maar goed, moeten het er maar mee doen hè

Geplaatst:

Het is inderdaad zielig weertje.

Zit hier zelfs met een trui aan.

Gister heel de ochtend regen gelukkig was het 's middags droog.

Nu regent het weer. Ben benieuwd of het vanmiddag wel weer droog zal zijn...

Geplaatst:

De gemiddelde temperatuur deze zomer koerst af op een dieptepunt. Met 15,7 graden is de maximumtemperatuur halverwege de zomermaanden het laagst in 25 jaar. Het weer wordt vanaf zondag wat minder wisselvallig, maar er gloort nog geen hoop aan het einde van de horizon, meldt Weerplaza vrijdag.

Met nog anderhalve maand te gaan tot het einde van de meteorologische zomer is het nu gemiddeld de koudste zomer sinds 1987.

Lees verder: http://www.metronieuws.nl/nieuws/koudste-zomer-in-25-jaar-in-de-maak/IWIlgm!ThcRibfnvd5AibdqKX9q0g/

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

ben eindelijk van de rare blafgeluidjes af, maar nou ruikt het weer naar soep...shark53721342294431.jpg

Geplaatst:

Hier de hele dag geregend met echte forse buien. Knapt het anders een beetje op tegen 19.00 uur vandaag dus echt niet. ik ben het ZO zat. maar ja je kan er niets tegen doen.

Geplaatst:

Wat een práchtige dag/avond was het hier... (laatste dag Swingin'Groningen) Pas nét om 04.00 uur ongeveer ergens vielen er opeens een paar verdwaalde druppeltjes... ( haha en daarom lekker niet "off topic" want... er waren een paar nietige drupjes... ) niet eens 1 minuut lang. Voor de rest 's middags volop zon en blauwe luchten en 's avonds geheel onbewolkt en geen wind...

Beter hadden we niet kunnen wensen!!!

En... omdat ik sinds woensdag niet meer op de tuin heb kunnen slakkenrapen... hoop ik dat het droge weer ze een beetje heeft tegengehouden en dat hopelijk als ik morgen op tuin kom er niet te veel schade is aangericht.... ... (maar ben best stiekem best wel beetje bezorgd...)

Geplaatst:

Ben t ook helemaal zat die regen. 2 dagen achter elkaar, regenton loopt telkens over, water in de vijver staat zo hoog dat ik steeds kijk of de vissen al t gras opgezzwommen zijn. Gisterennamiddag was t hier 14graden , we hebben de open haard maar aangedaan.

Geplaatst:

"ben eindelijk van de rare blafgeluidjes af, maar nou ruikt het weer naar soep..." aldus RobO

Haaienvinnensoep

Hier is het nu al een halve dag droog, en vooral.............de zon* schijnt!

Op grond van de nieuwste pluimverwachting mag er hoop worden gekoesterd op beter zomerweer. Dat is aan het einde van deze maand. Tot die tijd hebben we eerst een opleving rond woensdag,als even wat warmer wordt met circa 23 graden. Maar op de langere termijn komen er meer en meer opties voor een verdere opwarming.

Vanaf het volgende weekeinde gaan de berekeningen voor meerdere dagen naar waarden van boven de 25 graden . Dat komt door uitbreiding van het Azorenhoog dat nu al weken wordt geblokkeerd door de eerder door mij genoemde straalstroom.

* http://nl.wikipedia.org/wiki/Zon

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

hè, lekker fris vandaag,

de bovenste aardappeltjes zijn blootgespoeld en hebben een mooi groen kleurtje gekregen,

ga straks de waterlelies, waterpest, watermunt, waternoot, en het watervorkje oogsten

regen83251342344538.jpg

Geplaatst:

pffff ik wordt zo depri van dit weer.....

Geplaatst:

he Brenda,

trek het je niet aan, maak gebruik van je kansen,

qq75721342459944.jpg

o nee, sorry,

aa160541342459979.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Eindelijk weersverbetering op handen - Weeronline Nieuws

Volgende week wordt het beter, zeggen ze.

Afwachten maar,maar ik heb het zo gehad met de regen , ik snak naar zonneschijn.

Geplaatst:

ik denk heel nederland...hihi

Geplaatst:

Robo... heb je voor mij ook zo'n lekkere hunk voor in de tuin?

Verder hier vanaf 17.00 uur regen regen regen. Maar ik mag na afgelopen dagen ff niet klagen vindt ik.

Geplaatst:

Nou ik wordt ook depri van dit weer, het is meer dan herfst, geen minuutje naar buiten kunnen, vroeg donker. Wat een lange saaie dag, gelukkig morgen weer clienten poe poe.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.