jaapwerk Geplaatst: 20 juli 2014 Share Geplaatst: 20 juli 2014 hoe voorkom ik rupsen van het kool witje en hoe bestrijdik deze beesten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 20 juli 2014 Share Geplaatst: 20 juli 2014 Tal van topics over aanwezig ( rechtsboven zoekfunctie )Ook niet al te ingewikkeld. Voorkomen : kolen telen onder vitrage ( gewoon insectennet is te wijd kwa maas ( eitjes laat de vlinder gewoon vallen op de koolplanten ) Reeds aanwezige rupsen wegplukken, eitjes wegwrijven.Beter voorkomen natuurlijk: vitrage gelijk na poten planten. Verder is je topic-titel wel een heel erg vage he ? Wat zou de zoekfunctie daar mee moeten ?Geeft niet hoor. Maar kijk maar eens rond op het forum Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 20 juli 2014 Share Geplaatst: 20 juli 2014 Deze vraag is al vele keren gesteld en beantwoord op het forum! Gebruik eerst de zoekfunctie rechtsboven! "rupsen", "koolwitje", "rupsen,kool"...enz. Nog eens een kort antwoord:Voorkomen met insectengaas/Ikeagordijnen. Span het over je koolplanten. Succes is 99%! Bestrijden als ze er al op zitten: inspecteren en wegplukken: kijk vooral aan onderkant bladeren en langs de bladnerven; de gele eitjes (vlekjes van ca. 1 cm doorsnede) wegwrijven. Lok koolmeesjes en mussen naar je tuin, die lusten graag rupsen (nestkasjes). Natuurlijk kun je ook het hele seizoen flink spuiten met insecticiden. Verzoek, Jaapwerk, om de titel boven je bericht te veranderen en duidelijk te maken. Wat doe ik tegen rupsen koolwitje? of zoiets. Dan ziet iedereen meteen waar het over gaat! En als later nog iemand dezelfde vraag heeft, hoeft hij hem niet meer te stellen want hij kan het antwoord makkelijk vinden. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mr. Ecotuinweetjes Geplaatst: 20 juli 2014 Share Geplaatst: 20 juli 2014 In onze blogtekst vind je uitleg en foto's over hoe je insectengaas gebruikt tegen rupsen én de koolvlieg.Dit is het adres:http://deaalscholver.blogspot.be/2011/07/koolwitwering.html?m=0 Quote Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.