Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie gaten in bladeren?


Aanbevolen berichten

Beste mede-forumgebruikers,

 

Wij zijn drie weken geleden begonnen met square foot gardening. We hebben bakken gemaakt en die gevuld met makkelijk moestuinmix en gezaaid. Het ziet er al hartstikke mooi uit, maar sinds een paar dagen komen er steeds meer gaten in de plantjes in een van de bakken.

 

We hebben veel naaktslakken in de tuin, maar ik heb ze nog nooit kunnen betrappen in de bakken, ook niet midden in de nacht. Wel zag ik een wit/grijs beestje dat lijkt op een mot onder de blaadjes zitten maar of die zoveel kan opeten?

 

Ik zou het erg fijn vinden als jullie zouden kunnen helpen bij de identificatie en misschien zouden kunnen helpen bij het vinden van een mooie oplossing, alvast bedankt! Ik heb wat foto's van de blaadjes en de bak bijgevoegd en een foto van het beestje.

 

image12071406458836.jpgimage18761406458837.jpgimage69611406458838.jpgimage16291406458841.jpg

image58871406458843.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het zelf al... veel naaktslakken in de tuin. Overdag verstoppen die zich op donkere vochtige plekken en in de nacht gaan ze snacken in jouw restaurantje.

's Avonds in het donker met een zaklantaarn eens zoeken moet wel wat slakken opleveren lijkt me.

 

Voor verdere bestrijdingstips voor slakken zijn er diverse topics die je kunt vinden door gebruik te maken van de zoekfunctie rechtsboven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Bedankt voor jullie reacties! Het blijken alleen toch niet de slakken te zijn. Ik heb de bakken een paar keer 's nachts bekeken en geen slakken of sporen op de bakken. Toen ik op een zonnige middag eens goed keek naar de blaadjes zag ik de boosdoeners: rupsen!

 

Vannacht hebben ze zelfs een aantal flinke pluksla-plantjes opgegeten. Im dacht dat ik ze allemaal had gepakt maar helaas...

 

Het gaat om groene rupsen, zie foto onder. Ik ga er vanuit dat die donker groene hoopjes hun poep is?

 

Heeft iemand nog natuurlijke bestrijdingstips naast iedere dag op jacht gaan?

 

image87841407419928.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...