Jump to content

Gele bosbraam/Cloudberry (rubus chamaemorus)

Deborah

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben op zoek naar de Rubus chamaemorus.

Er schijnt een teler te zijn die deze op de markt zet, maar ik kan niet vinden waar ik deze in de (web)winkel kan kopen. Heeft iemand deze al eens ergens te koop gezien?

Het gaat om deze teler: http://www.functionalfruit.nl/NL/product.html

cloudberry105.jpg

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Je kunt googlen op : "rubus chamaemorus kopen ", en daar verder zoeken. Véél hits.

Leuk als je hem uiteindelijk hebt en oogst, er eens wat over te vertellen hier.

Ow. Maar dát zei je er niet bij he ? Dat je de plantjes voor een bepaalde prijs wilde hebben .....

Mjaa. Is veel geld. Maar je hebt dan wel iets wat moeilijk te krijgen schijnt te zijn. Ik denk eigenlijk dat ik het ook wel wil proberen.

Hier wel 'Rubus articus' aanwezig in de moestuin. Was ook niet goedkoop. En is een tegenvaller ( wel een leuke plant hoor, maar oogst miniem, nada niks, en niet echt lekker ook trouwens )

Ik denk altijd maar zo : zou het écht héél lekker zijn, verkochten de tuincentra het wel

( is een beetje de verkeerde instelling natuurlijk voor een nieuwsgierig mens, maar helaas meestal wél waar ( niet altijd ))

Die poolbraam heb ik ook (4 stuks), hij begint goed uit te schieten. Ik ben benieuwd of hij vruchten gaat geven en hoe deze smaken.

Ik raak bij onze plaatselijke Intratuin niet echt geïnspireerd als het om fruit gaat. Over smaak valt trouwens niet te twisten. Zo heb ik bij de Praxis een zwarte framboos weten te kopen, van prima kwaliteit. Die hadden ze bij de Intratuin niet.

De voorgenoemde (en dure) aanbieder van de gele bosbraam heeft een inschrijflijst en levert in het voorjaar. Dat is ook een reden dat ik wil proberen via de eerstgenoemde aanbieder planten te kopen.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.