Kim Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 ik reserveer alvast een plekje op neushoogte . Met hoe vaak ik nu al door de kruiden heen aai voor de geur, lijkt ik straks helemaal een junkie! De boontjes neem ik mee voor je! Quote
Bit Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 Ik zou best een stekje willen van je origanum vulg. "hot spicy". Liefst een geworteld takje ofzo. Meeste kans op overhouden met zo'n dag en reis. Quote
Ciska Geplaatst: 7 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2014 Bit: er is een stekje voor je gereserveerd!! Moet nog kruidiger zijn dan de Griekse oregano. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 bewaar je toevallig ook zaadjes van de oregano? Quote
Ciska Geplaatst: 7 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2014 Oeh, van deze oregano op de ruillijst bedoel je? Ik heb de plantjes gekocht bij een bio-kruiden kwekerij. Ik ben druk met stekken nu omdat ik van 1 plantje meer wil hebben. Zo doe ik dat meestal. Of hier zaadjes aan komen weet ik niet. Van de thym knip ik zowieso de uitgebloeide knoppen terug om het struikje bossiger te maken. Ik heb wel gekochte zaadjes van de marjolein...niet bio. Heb ik van het jaar voor mijzelf gezaaid maar is iel klein plantje geworden. Onmogelijk om te stekken... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 Ik laat die van mij altijd bloeien daarna zaaien ze zich nogal uit dan knip ik de uitgebloeide takken af ondertussen zitten er dan al weer nieuwe scheuten onderaan de plant.Jonge plantjes die verkeerd staan gooi ik meestal weg.Ik wil wel wat andere soorten erbij dus als je van een soort een plantje over hebt hou ik me aanbevolen. Ik weet zelf echt niet welke 2 soorten ik heb Bij voorkeur grieks, goud, syriaca of hot.Misschien kun je ze vermeerderen via afleggers? ik wil wel een stuk van de mijne voor je mee brengen?Ik heb eventueel ook nog verschillende soorten sla? Quote
Ciska Geplaatst: 8 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2014 Ik heb wel een grote pol winterharde oregano in de tuin staan....die staat op dit moment in volle bloei.Trekt veel bijen en hommels.....leuk vind ik dat!! eens kijken of die ook zaadjes geeft straks. Ik heb er nog niets mee gedaan omdat hij naar mijn mening niet zo erg geurt als de Griekse. Ik zal eens kijken, Ik stek ze, gaat echt heel snel....hot&spicy en Griekse heb ik zowieso voor je. Deze zijn volgens internet niet winterhard, dus moeten ze beschermd worden. De kwekerij man vertelde wel dat de Griekse gewoon bij hun in de tuin staat...ze sterft af boven de grond en loopt in voorjaar weer uit...ik waag het er maar niet op. Ik neem wel wat mee. Ben benieuwd wat jij hebt staan dan... Je mag ook wel nog een bramenstek erbij doen, als je die nog hebt? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Bramenstek heb ik voor je.Ik zal kijken voor een kleine oregano kan best de zelfde zijn als die jij in de tuin hebt?Ik bedenk net dat ik er nog een heb (ergens) maar vind hem zelf niet fijn, ruikt naar zeep sop, geen geweldige geur om dan nog mee te koken. Quote
Esthe76r Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Hey Ciska heb je een oreganoplantje en een tijm plantje voor me? Maakt niet uit welke. Kijk je ook even bij mij? Quote
Ciska Geplaatst: 10 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2014 Heb ik voor je.. Maar wat wil je ermee? is het voor gebruik in de keuken? wolthym is namelijk lekker om je neus in te drukken, maar omdat het zo klein is gebruik ik het niet snel in de keuken. Alle oregano stekken zijn wel geschikt voor gebruik in de keuken...Het zijn ook geweldige bijen en hommel lokkers.. Voor mij zit er (nog) niets bij...ik wacht ff af! Je hoort nog van mij!! Quote
Esthe76r Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Voor in de keuken idd van de tijm schijn je ook hoestsiroop te kunnen maken klopt dit? De kruiptijm lijkt me ook erg leuk. Quote
Ciska Geplaatst: 10 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2014 Dan krijg je beide.....gewone thym heb ik ook. Het zijn geen grote pollen echt kleine stekjes..en het stekt redelijk gemakkelijk.Van dat hoestsiroop heb ik gehoord ja, maar maak het zelf niet. hier komt de thym voornamelijk in de goulash. Net als de oregano. Quote
Kibas Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Ciska, ik zoek nu bessenstruiken voor Zweden. Heb je 2 witte bessenstekjes voor me? Of eentje? Ik zag dat ik van jouw lijst nog een dopererwt heb, wil je deze? Doperwt #* Mechelse Groene oftewel Mechelse krombek, hoogte 150cm (Pisum sativum). Quote
Ciska Geplaatst: 14 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2014 Twee stekken van witte bessen heb ik wel voor je. Zijn nog niet aangeslagen dan hoor...maar omdat bessen stekken snel en gemakkelijk aanslaan zal dat geen probleem zijn denk ik? Mechelse krombek is prima... staat genoteerd! Quote
Kibas Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Nee hoor, ik neem ook aan dat ze nog wel aan zullen slaan. Wel goed om te weten, dan zal ik ze de eerste tijd extra vertroetelen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.