Bosbrandje Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Maar een dakterras dat ik van mijn ouders heb gekaapt Bij de VPRO kon je dit jaar gratis tomatenzaadjes bestellen, alle 23 zaadjes zijn ontkiemt en zo is de overname van het dakterras pas echt begonnen. Deze zaadjes zijn wel veel te laat gezaaid (ik geloof half mei) ze staan pas sinds kort in hun definitieve pot en zijn nog maar een halve meter. Daarom ben ik voor volgend jaar alvast een planning aan het maken, Ik wil graag hete pepers, meloenen, en weer tomaten proberen. Omdat ik nog zo'n groenkoker ben wat betreft planten hoop ik hier inspiratie en tips te krijgen. Groetjes, Bosbrandje Quote “To plant a garden is to believe in tomorrow.”― Audrey Hepburn
Stan Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Welkom en we zijn gek op foto's. En hoe heet gaan die pepers worden straks ? Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Deborah Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Hoi, Welkom (ook net nieuw hier ) Die zaadjes had ik ook (maar er zaten er bij mij niet zo veel in). Ik heb ook een tomaten-oerwoud (4 verschillende rassen) vol groene tomaten en ook nog bloemen Houd er wel rekening mee dat hete pepers en meloenen kunnen mislukken bij minder mooi weer. Aardappels zou je ook kunnen kweken (in een zak). Ik had bij de action een envelop met diverse groentezaden en kruidenzaden. Dit was echt een aanrader! Ik wil volgend jaar misschien wel tomaten, maar dan een soorten met kleinere planten (ik ben aan het denken om de Bloembak collectie van Vreeken. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Bosbrandje Geplaatst: 30 juli 2014 Auteur Geplaatst: 30 juli 2014 Welkom en we zijn gek op foto's. En hoe heet gaan die pepers worden straks ? Dankjewel, ik vind Madame Jeanette de lekkerste. Foto's van planten of terras heb ik nog niet gemaakt. Wel van een bankje dat ik zelf heb gemaakt en super trots op ben. (met terras op de achtergrond) Aardappels heb ik ook aan gedacht. Ik heb 2 bakken van pallethout gemaakt waar ze vast in passen. Quote “To plant a garden is to believe in tomorrow.”― Audrey Hepburn
rinus55 Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Welkom ennuh... als je van chilipepers houd moet je mijn website maar eens bezoeken Quote Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl
Bit Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Welkom ! ( ben ik eigenlijk wel benieuwd wat een 'Groenkoker' is ? ) Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geertlaurent Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Oh leuk, is het daar ook warmer op zo'n dakterras? Dan kan je daar voor je tomaten wel veel voordeel uithalen.Welkom Quote
Bosbrandje Geplaatst: 30 juli 2014 Auteur Geplaatst: 30 juli 2014 Oh! Nog nooit aan gedacht dat het warmer kan zijn hierboven. Het waait wel hard... Bit, een groenkoker is een groentje, beginneling, etc. Quote “To plant a garden is to believe in tomorrow.”― Audrey Hepburn
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.