Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Werking hydrofoorpomp

aoosterh

Recommended Posts

Beste mensen,

Om planten water te geven gebruiken wij een hydrofoorpomp DAB-pomp met expansievat/reservoir. De werking ervan is echter denk ik niet helemaal zoals het moet zijn. Ongeveer de helft van de tijd is het zo dat als je de pomp aanzet, hij het probleemloos en zonder ophouden doet. De andere helft van de keren is het zo dat je de pomp überhaupt niet aan kan zetten. Hij slaat dan helemaal niet aan en er wordt niet gepompt.

Het is dus niet zo dat hij afslaat of zoiets. Op dagen dat de pomp werkt, werkt hij probleemloos. Op dagen dat het niet werkt, gebeurt er ook helemaal niets.

Hou zou dit kunnen? Heeft dat te maken met de hoeveelheid grond-/regenwater? De pomp lijkt me in zekere zin niet kapot, omdat het niet zo is dat hij uitvalt of zo. Nee: hij doet het goed of hij doet het helemaal niet.

Voordat ik er bijvoorbeeld iemand bijhaal, wou ik eens op een forum vragen of mensen hier ervaring mee hebben?

Dank!

Albrecht

Zijt ge zeker dat er geen fout zit in de voeding van de elektriciteit? Gebroken ader in een soepele leiding bvb of een los contact ergens?

Wat is de normale werkdruk, van ? tot ? bar.

Is de voordruk in orde?

U bedoelt toch wel dat de motor niet start hé?

Is de pressostaat in orde?

Wel veel vragen maar anders geraakt ge er nooit uit hoor.

Alles goed nazien is echt nodig.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.