Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

beginner met eigen kas


kww

Aanbevolen berichten

hallo allemaal.

ik ben klaas, 38 jaar en woon in de regio groningen.

vader van 2 dochters, getrouwd en nu eindelijk een kas.

we hebben een grote tuin die voornamelijk ingericht is voor de kids.

na veel zoeken hebben we eindelijk een kas gevonden die groot en klein genoeg is.

de bedoeling is dat ik hiermee mijn eigen groentes en kruiden ga kweken.

voor de lol hoofdzakelijk en misschien nog eens opzoek naar de vergeten groentes.

maar ook voor de gezonde onbespoten groentes natuurlijk.

zoals gezegd ben ik een beginner en heb dus geen idee wanneer de ramen open moeten, welke groentes en kruiden

er nu nog in kunnen, hoe lang het duurt, wat je er in de winter mee kunt, etc etc.

vandaar mijn registratie op dit forum.

 

hier is dus plek zat:

 

29msyrk.jpg

 

en hier is de kas gekomen:

 

6e20lf.jpg

 

we hebben eerst 12 hardhouten palen van een meter in de grond gezet zodat we de kas waterpas konden zetten.

er zat een groot alu frame onder en daar staat ie op.

de zon staat er vanaf smorgensvroeg al op en pas in de avond valt ie achter het huis.

het glas is allemaal nog groen en moet ik dus eerst schoonmaken.

als jullie daar nog tips voor hebben dan graag.

 

tot zo ver eerst maar eens.

groeten klaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom, veel moestuin- en forumplezier. Mooie kas, zal veel mogelijkheden en plezier.

Wij hebben de ramen altijd open, de deuren blijven met slecht weer dicht. In de winter doe gaan niet alle ramen open en blijven de deuren dicht. In ieder geval doorluchten, omdat het anders te warm wordt en te vochtig blijft.

Bonen, komkommers, tomaten, paprika, sla staan met name in de kas. De bonen, tomaten en paprika's en kousebandbonen stellen dat zeer op prijs, lekker warm en beschut. De sla voelt zich met de warmte buiten beter thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijna alle ramen zitten erin.

sommige ramen zijn al eens vervangen want dat glas is 4 mm ipv 3 en de randjes waren niet zo netjes.

er zijn nog 3 stuk dus morgen maar even nieuwe bestellen.

wat gaan er een partij ramen in zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...