geedee Geplaatst: 27 september 2014 Auteur Geplaatst: 27 september 2014 Zo, alles staat klaar voor morgen, spijs en drank voor te delen met allen, alle ruilspul voor jullie apart en zadentafelspul voor iedereen, frambozenprut voor de sambalproeverij, inclusief een rood kleedje voor de pepertjeshoek KHEPERSININ!! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 september 2014 Geplaatst: 27 september 2014 Ik heb nog 2 zakjes zalm voor je gevonden in de vries. Quote
geedee Geplaatst: 27 september 2014 Auteur Geplaatst: 27 september 2014 Lekker!! Dank ik was nog vergeten te melden dat ik alle naaktzadige pompoenen heb geslacht vanmiddag en klaar staan om als varkensvoer mee op weg te gaan morgen. De zaadjes liggen lekker te drogen: Zo en nu gaat de PC op uit en Geedeetje op onderuit Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 september 2014 Geplaatst: 27 september 2014 Waar een was rek al niet goed voor is Quote
Aardpeer Geplaatst: 27 september 2014 Geplaatst: 27 september 2014 Wasrek? Dat is toch een rek waar je de verse pasta op te drogen hangt? Quote
geedee Geplaatst: 27 september 2014 Auteur Geplaatst: 27 september 2014 Ja klopt, Aardpeer!! Mijn was gaat in de droger. Zaadjes en pasta aan het droogrek Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 september 2014 Geplaatst: 28 september 2014 Ik moest je herinneren aan zaad van gele punt paprika's en ook nog een peper die je nu had staan maar waar ik de naam niet meer van weet. Quote
Aardpeer Geplaatst: 28 september 2014 Geplaatst: 28 september 2014 Geedee bedankt voor je bonenzaad en de giga grote pompoen, die ga ik van de week slachten, heerlijk. De schillen gaan gewoon mee in de soep e.d. hier , niks uithollen, alles erin. Kan jij het recept geven van die pompoenzoutjes, waren verrukkelijk. Je hebt het wel verteld maar de helft ben ik vergeten. 50 graden in de oven (hoe lang?) dan kruiden en dan roosteren 120 graden? hoe lang?Naaktzadige pompoenpitten toch , welke pompoen soorten leveren die? Quote
geedee Geplaatst: 28 september 2014 Auteur Geplaatst: 28 september 2014 Zo, wij zijn thuis, dieren op stal en alle plantspul is binnen en/of staat in een emmer water te drinken. Het was weer een dag. Oude bekenden en nieuwe forummers ontmoet en deze keer heb ik eens wat meer kunnen kleppen. Aardpeer jij ook bedankt voor je noten en flessen; komen prima van pas hier! Laat de pompoen maar lekker smaken. De pitten worden ook wel pepitas genoemd en die pepitas doen ze in Mexico drogen, kruiden en dan in de oven lekker crispy maken. Het zijn zaden mét schilletje trouwens en géén naaktzadige. In die grote pompoen zitten vast genoeg zaden om een leuke portie van te maken. Het recept staat al op t forum : pompoenzaden-roosteren-t15344-10.html @ Angela stuur je me even per PB je adres, dan stuur ik die 'zaden van de gele puntpaprika op en van die peper weet ik even niet welke je dan bedoelt, want ik heb er meerdere staan; en Jack weet t ook ff niet meer misschien de Rocoto (maar die had ik bij me ) Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 september 2014 Geplaatst: 29 september 2014 Jack had het over een peper die je nu had staan en die hij heel heet vond. Hij had het er ook nog over dat die soort eigenlijk niet zo heet hoort te zijn? Quote
Stan Geplaatst: 29 september 2014 Geplaatst: 29 september 2014 Volgens mij is het de Lombok waar Jack van zei dat die zo heet was die Angela wil hebben. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.