Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Geedee's ruillijst - september 2014


geedee

Aanbevolen berichten

Aangeboden:

 

Ik heb nog 8040x plantemmers te ruil:

 

PICT816057251407012511.JPG

 

PICT816264051407012514.JPG

 

De maat is iets afwijkend t.o.v. de foto, maar qua inhoud nauwelijks verschil.

 

 

Zaad van de Broccoli Nine Star (witte meerjarige variant te oogsten in t voorjaar als er lekker nog geen rupsen rondvreten )

Zaadjes diverse pepers: Cayenne, Black Pearl, Jalapeno, Numex Big Jim, adj umba red, Santa Fé grande

 

Goudsbloem

Olijfkomkommer

 

Vaste planten:

 

 

Vuurpijl

 

Japanse holpijp

 

Buxusplantjes

 

Zilversalie zie blog/geedee/zilversalie_b-4029.html

 

Mierikswortel

 

Framboos

 

Witte aardbei "Annablanca"

 

Aardbei "Ostara"

 

Egyptische ui

 

Misschien rijpe pompoentjes....onder voorbehoud

 

 

 

Ik zoek:

 

Gilse geleisuiker speciaal 3:1

 

Jeneverbes struikje of gewortelde stek

cranberry-struikje

Knoflook soortjes

Irissen

een leuke kamerplant

zwarte bes

citroengras

rabarberplant

 

 

 

MEMO to self tbv 28-9-14

 

Geef aan Estemy appels en peren

 

Salamandertje 10 plantenemmers à € 0,25

 

Geef aan Suus zaadjes Nine Star en zakje div. appels, paprika zaden Blok v frans en taartpompoen - krijg zaadjes palmkool en stoofperen knoflookteentjes van de morado, purple glazer, lotus, german extra hardy.......én bestelling bij brouwmarkt t.w. Glastang Taja groot model à 6,95 en een vultrechter hoog model 140mm à € 3,95 en verzendkostendeel betalen vooraf via bank overmaken.

 

Geef aan Angela lekker veel dille zaadjes, Crocosmia zaad en zaad naaktzadige pompoen, White Boer Ford zaad tzt , evt alcohol vd colruyt- krijg aardbeiplantje, Braam en emmers?

 

Geef aan Jorieke @ grote kliko's, Styriaca pompoenen vd varkens, 5x barbarakruidplanten, 2x zilversalie, buxusplantjes, Egyptische uitjes, groene lelijke pompoen(dulce de horno) - krijg Gojibes en n paar muskaataardbeien(beide zelf uitspitten), boekjes, g.suiker, bommenwerperkamerplant

 

Geef aan Bit een witte pattisson pompoen vd oogst van 15 augustus, de druivenhandpers - krijg zwarte tomaat zaad; Kaapse knoflook ( Tulbagia )Siberian knoflook ; Oerprei- bolletje , een gele geurende Brugmansia stek (Charles Grimaldi), 2x gilse 3:1 suiker

 

Geef aan JDW Wijnbes, Jostabes en Tayberry - krijg 'n koolschaaf

 

Geef aan Willy Kw.p.jam - krijg blauwe bosbes en rode bietjes

 

Geef aan Loraine/Jane Doe "cup of plants-potje, naaktz.pompoenzaden, heirloomtom. , stekje eeuwige moes, heiligenboontjes en kastanjewortel van vergeten groente, boek "van pasta tot piepers- krijg Zwarte moerbei en blauwe bosbes, citroengras, zwarte bes, 2 pakjes zout, rabarberplant, pakje vanGilsegeleisuikerspeciaal 3:1 500gr

 

Geef aan Kibas Mirikswortel, slangenradijs en onsterfelijkheidskruid - krijg 6x aardkastanjes en suikerwortel (skirret), biologische zaden, vaste plant en wordt 150 cm hoog. Er moet in oktober gezaaid worden. meer info zie o.a. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... oente.html

 

Geef aan Gemma Pindakaas, hazelnootpasta en wc papier - krijg boek Sepp Holzer, broedbolletjes olifantenknoflook, zaden oerprei en 2 soorten spinazie

 

Geef aan Yuras : Frambozenstek, enten van oude blauwe pruimenboom, oude appelbomen (incl een foto van de boom en van de appels alsook een aantal appels voor te proeven) en kersenboom (ras onbekend) (enten evt later per post versturen) - krijg grote Italiaanse walnotenzaailing, druivenstek van een Pino Noir, een Frankenthaller en een Isabella.

 

Geef aan Ciska zaadjes van: paprika frans, zilveruitjes, zaaisjalotten, winterspinazie, sla diversen, rode kool en stamslabonen en neem mijn peperzaadjesvoorraad mee , en paar frambozenstekken en 13 x Agate Christie - krijg € 13,- , welsh onion, broedbolletjes olifantenknoflook en stek zwarte bes , citroengras én 5 soorten peperzaadjes(champion,Cubanelle,Tobago seasoning,aussie black,peper peter geel en oranje))! en mag nog verder snuffelen tussen haar peperzaadjesvoorraad.

 

Geef aan Kim: struikje eeuwige moes, mooie pol wollige munt, framboos, aardbei Ad en aardbei annablanca - krijg geleisuiker

 

Geef aan Nasuada : chocolademunt, krijg visjes

 

Geef aan Stan een tube lijm om voor mij dubbel stokrooszaad aan elkaar te plakken én boskoop appeltjes 3 kg en n vliegende schotel(patison)- krijg vetplantje en stokrooszaad en gelei suiker 3:1 en ravioli-laatjes

 

Geef aan Indy als die komt: proefflesje "liqueur de Verveine" - krijg Roze Brugmansia

 

Geef aan Esth76er een citroenverbena , een maggiplantje en 2x framboos-Geld voor Vreeken zaad - krijg Gilse geleisuiker en zaadjes Vreeken t.w. 213900 POMPOENEN 'Guicoy' 10 zaden € 2,90, 214030 POMPOENEN 'Japanese Pie' / 'Nippon Island' 5 zaden € 3,90, 215550 POMPOENEN 'Table Gold' € 1,50 - 15 zaden, 216080 POMPOENEN 'Toonas Makino' / 'Shishigatani' € 2,90 - 5 zaden, = Totaal € 12,20

 

Geef aan Weknow een pompoentje en 10 plantenemmers - krijg oerpreibolletjes(reeds ontvangen), enkele struikjes "Fallgold", terra cotta potten.

 

 

Geef aan Ambassadeur van Greetje 20 plantenemmers , zilversalie en eucalyptuszakje- krijg 5 €

Geef aan henkg 10 plantenemmers - krijg 2x 500gr geleisuiker.

 

Geef aan Jootje 5 frambozenstruiken en een gele patisson en n paar zaadjes van de table gold die Esther voor me koopt bij Vreeken - krijg pompoenzaadjes+gehaakte pompoentjes

 

Geef aan Sandra : Plantjes: Citroen melisse en rozemarijn(= 2 jaar oud) en Zaden: Salie en Goudsbloem

 

 

Geef aan RvO Boek bloeiende bollen en knollen

 

Knoflooksaus, Cocktailsaus en n fles Curry en 6 liter cola light

Krat met deksel (Action) en mokken en glazen

Rood tafelkleedje

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een kleine zaailing voor me hebt is prima;mag bij mij in de keuken overwinteren; daar heb ik s winters een driedubbeldekker vensterbank

 

De frambozen heb ik van een kweker die 4 jaar geleden is gestopt en zijn gepachte wei(achter die van ons) kaal moest opleveren; het zijn smakelijke frambozen en als je ze om en om snoeit op het najaar; pluk je doorlopend vanaf april tot september.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms....als je door omstandigheden geen tijd heb gehad....en je de frambozen niet gesnoeid hebt (zelfs niet hebt geplukt).....dan leer je ineens iets!!!

 

......namelijk dat het jaar daarop in het voorjaar de takken aan alle kanten uitspringen en bloemetjes maken ,dus framboosjes ......dan zie je ineens wat er gebeurt als je de natuur zijn gaan laat gaan.....alleen het wordt ietwat wild....en breed....dus dan knip je hier en daar wat af tot aan de grond....en die takken krijgen weer nieuwe scheuten ....die n paar weken later ook weer bloemetjes maken....en zo pluk ik aan een stuk door frambozen.....

 

Nu knip ik sommige struiken wel af op het najaar, en andere helemaal niet.....om en om noem ik dat....eentje wel...de volgende niet....enz enz

 

het zal volgens kwekers vást anders moeten en beter kunnen....maar dit is wel zo lekker makkelijk....vind ik.mrgreen:

 

 

Het kómt vast goed....ik neem er een paar voor je mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, even naar je wenslijstje aan het kijken. Jammer dat je enkel LEGE champignonpotjes wilt, aan de volle raak ik makkelijker .

 

Die geleisuiker, ik zat even te zoeken, maar is dat die speciale duitse die hier niet te verkrijgen is? Ik kom wel geleisuiker speciaal tegen, maar ik geloof niet dat het die 3 op 1 is .

 

Qua plantjes heb ik niet echt iets van je lijstje. Heb binnen wel een aronskelkje staan dat eens een nieuwe pot nodig heeft, en die ik gelijk ook zou kunnen splitsen. Tis geen grote, en splitsen zal twee kleine plantjes opleveren, maar hij is wel heel liefelijk hoor . In het geval dat dus valt onder jouw definitie van een leuke kamerplant .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Kim en Angela, dat zijn de van Gilse speciaal 3:1 waar je 1 pakje op 1250 gram fruit nodig hebt (dus minder zoet). Ze zijn in de betere supermarkten gewoon te koop.

 

Een aronskelk heb ik helaas al Kim, en volle champignonpotjes hoeven niet hoor....het is me om de potjes te doen....is wel zo makkelijk stapelen als ik allemaal dezelfde heb en die lidl champi-potjes spaar ik nu eenmaal al een tijdje

 

Framboos voor jou Yuras én mogelijk nog meer "leuks" exclusively for Yuras ( zie jouw eigen ruiltopic )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om heel eerlijk te zijn heb ik die arme munt geeneens kunnen proeven... twas een aardig zielig plantje uit een tuincentrum, wou het eerst wat de ruimte geven om zich wat te herstellen, toen het een schimmelaandoening kreeg...

 

Net nog even zitten googlen, tis allemaal errggg vaag . Volgens sommigen zou het dezelfde zijn, maar zat nog even op het forum hier te snuisteren, en het zou toch iets anders zijn. Nu, dat houdt ons niet tegen, en er is een leeg plekje. Dat wollige muntje wil ik wel ontdekken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...