citroen Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Wat zijn de beproefde methoden om aardperen in toom te kunnen houden op 1 plaats van de tuin .ik had al gedacht aan anti worteldoek , maar hoe diep wortelen aardperen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Ze blijven gewoon op 1 plaats hoor. Net als aardappels zeg maar. Dus ze kruipen niet ver van de 'moederknol' af. Het is in dat op zicht geen woekeraar. Elk schilletje of flintertje wat blijft zitten in de grond zal weer uitlopen. Net als die eerder genoemde aardappel. Maar ze woekeren niet zoals bijvoorbeeld pepermunt dat doet. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 toch hoor ik van planters die ze hebben staan ,dat er al 5 m verder dan waar ze geplant zijn aardperen verschijnen hoe komen die dan daar ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Knoeien na het oogsten Of door woelmuizen o.i.d. 5 meter kan echt niet. 4 niet, 3 niet, etc. Hier hebben we nu al 3 jaar achter elkaar een vrij strakke rij met aardperen staan. Ik oogst er wat van, de muizen vreten veel op, en alles loopt het jaar daarop weer uit. En is amper/niet verschoven van locatie. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 hier gaan ze wel wat aan de wandel, per seizoen een meter oid.we trekken ze gewoon uit als ze niet te groot zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Ja, schoffelen of uittrekken. 1 meter halen ze wel hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Er is trouwens ook al wel meer over gesproken hier op het forum. Het verschilt vast ook welke soort je hebt? 1 meter halen ze hier dus echt bij lange na niet. En ze groeien toch echt wel 3 meter de hoogte in, dus ze voelen zich niet heel slecht hier Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Hier mogen ze met de tijd woekeren, zodra we wat knollen hebben plant ik ze aan de rand van het bos, krijgen dan genoeg zon. En kunnen richting bos woekeren, richting de tuin oogsten. En anders komen ze de frees tegen, maar dat zijn wel wat meters.Ben heel erg benieuwd en zie er erg naar uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts