Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

De moestuinforumdag valt precies in het plantseizoen voor knoflook, dus ik dacht: wie ziet het zitten om gezamelijk wat knoflook te bestellen

Dit wordt mijn eerste jaar voor knoflook dus ik ben echt een groentje en sta open voor allerlei rassuggesties. Door gezamenlijk in te kopen kunnen we met zijn allen vast wat verzendkosten beparen etc. en de liefhebbers kunnen zo ook wat verschillende rassen uitproberen. Interesse?

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Leuk idee, waar wil je dan bestellen? Heb op een website (link kwam van hier), leuk knoflook gezien.

Kunnen we dan einde van deze maand of later bestellen, zodat Loraine ook wat kan kiezen?

Edit

Dit is de link

http://www.levenvanhetland.nl/knoflook.htm

Geplaatst:

Wat een collectie knofloken daar!

Maar ik vraag me af of het biologisch is. Weet iemand dat?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Jawel. Dat is het. Ik bestel al een aantal jaren daar.

Maar mijn bestelling is al gedaan en komt rond die tijd binnen.

Geplaatst:

Bit dan komt de link vast van jou.

Geplaatst:

Ik bestel daar ook altijd.

Zeer tevreden.

Heb alweer bestelling voor september staan.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:
  • Auteur

Jane Doe, ik heb geen haast hoor dus even wachten is geen probleem. Mits ze dr dan wel met de MTFD zijn, anders is het wel jammer. Toch geen Vreeken taferelen hoop ik ...

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Als ik me niet vergis, is Loraine volgende week weer thuis. Zal het dan meteen vragen, of heeft het al hier gelezen. En anders bestel ik extra als verrassing, knoflookcadeautje altijd leuk.

Geplaatst:

Ik haal ze daar ook,ze staan op de landlevendag. Vorig jaar daar, bij Belgen , een paars knoflooksoortje gekocht, zoooooooooo, die is allemachtig goed!!! Een klein teentje is al genoeg. Ik heb een beetje gebruikt,en de rest van de tenen gaan de grond weer in. Volgend jaar heb ik dan hopelijk ruilmateriaal.

Geplaatst:

Gaan we bij de hierboven geplaatste site bestellen?

Ik wil wel mee doen

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, top! Iemand met meer dan vage kennis van knoflook die echt specifieke rassen zoekt? Zolang ik iets heb om te bakken, bewaren en vers te eten ben ik een blije Suus. Jullie nog voorkeuren? En Wino, doe je ook mee?

Geplaatst:
Gaan we bij de hierboven geplaatste site bestellen?

Ik wil wel mee doen

Zie daar is Loraine al, welkom thuis.

Geplaatst:

Ja, als dat kan, wil ik graag enkele bollen bestellen (en geld daarvoor + bijdrage aan verzendkosten overmaken). Naar wie moet ik dan mijn wenslijstje sturen?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
  • Auteur

Bestellen van de bollen zal ik doen. PB maar hoeveel je waarvan wilt hebben. Als Jane en Loraine ook hun wensen lijstje af hebben dan bestel ik het komende donderdag. Ik wil liefst niet te lang wachten.

Ik zag trouwens ook nog wat andere interessante zaken, dus die kan ik voor jullie ook evt bestellen als je verder nog wat ziet.

Geplaatst:

Ik pb je zo even het lijstje van Jane en mij

Ben nog even aan het selecteren en weer aan het de-selecteren en vervolgens weer aan het selecteren enzo

Je snapt het vast wel

Groetjes Loraine

Geplaatst:
  • Auteur

Zo, knoflook besteld. Nu maar duimen voor een voorspoedige levering

Geplaatst:

Goed bezig Suus

Geplaatst:

Wil me er niet mee bemoeien, maar de site van Levenvanhetland meldt: 'levering vanaf september"

Jullie hebben het idee, dat het dan in sept. geleverd wordt ? Ik ga een beetje uit van begin oktober ?

Geplaatst:
  • Auteur

We hópen nog voor 28 sept. ja... Zo niet, dan jammer. Maar dan is er nog geen man overboord, we kunnen ze altijd nog zelf doorsturen wanneer ze eenmaal binnenkomen.

Geplaatst:

Of even vragen voor een weekje eerder??

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik denk wel dat dat lukt hoor,vorig jaar stonden ze begin september op de Landlevendag met hun knofloken.Niet alle soorten trouwens.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb even gemaild en het is geen probleem

• 5 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

De knoflook is binnen! Af te halen bij mij op de MTFD

Geplaatst:

Mooi mooi

Groetjes Loraine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.