Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Asperge bed verplaatsen


cees7274

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Ik kwam via het zoeken deze link tegen: verplaatsen-van-aspergeplanten-t3045.html

Ik weet niet helemaal zeker wat de nettiquete (spelling?) in dit geval is: alsnog reageren op de bestaande discussie of een nieuw draadje opstarten? Moderater, kun je me hiermee helpen?

 

Het gaat er in ieder geval om dat ik een bestaand bed wil verplaatsen. Volgens mij is er dit jaar niet echt geoogst.

Ik zie in ieder geval heeeel lange stengels, zeker tot aan mijn neus uitlopend in mooie pluimen. En het moet dus ivm met de overdracht tuin voor 31-12. Hoe sneller hoe beter lijkt me

 

In de eerder genoemde link wordt ook verwezen naar een eerdere bijdrage, maar die kan ik dus niet vinden.

 

Het gezond verstand raadplegende dacht ik als volgt: bestaande pluimen / stengels afsteken op maaiveldniveau? Of er onder? Maar dan, dan weet ik het dus echt ff niet meer. Heb tot nog toe alleen asperges op mijn bord gehad.

 

Iemand enig idee? En kan die persoon het dan heel praktisch schetsen qua handelingen?

Mijn hartelijke dank alvast!

 

Cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, 2,5 jaar dan is het geen gek idee.

Ik zou de stengels pas afsteken als ze afgestorven zijn..dat moet in november wel zo zijn. En dan heel voorzichtig aarde afgraven totdat je de bodem van de plant ziet..en op t laatst met een riek(greep) de klauwen voorzichtig loshalen. Probeer zo min mogelijk de "neuzen" te beschadigen.

Verder opnieuw planten, daar vind je zat info over.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...