Geplaatst: 13 augustus 201411 j het is niet normaal meer telkens meer en meer en meer weide wordt omgezet in wijken gebouwen en andere gevaarten. melkboeren willen telkens meer melk produceren per m1 daardoor gaat er telkens meer weide verloren. dat betekent dus ook dat er telkens meer weidevogels zijn die geen thuis meer kunnen vinden, de weidevogel populatie gaat snel achteruit en het gaat telkens sneller ook de bijen, hommels, vlinders en andere insecten hebben hier last van. daarom moeten we er tegen strijden de rijke weides moeten terug komen dat is voor iedereen beter. het doel is om in 2020 200.000 hectare weide te maken dat is 1 vijfde van ons land. hoe we dit willen bereiken door iedereen de petitie te laten tekenenen de regering te laten overtuigen. DOE OOK MEE en teken de petitie, bedenk acties en doneer de vogelbescherming. ben je hier mee eens stuur dan een weifie (selfie in de weide) en teken de petitie http://www.redderijkeweide.nl !
Geplaatst: 13 augustus 201411 j Helemaal mee eens. Vroeger lagen rond Groningen allemaal weidegebieden... Nu zit Hoogkerk al helemaal vastgebouwd aan de stad en er is nog meer in aanbouw aan alle kanten en dat gaat best wel heel snel. Elke keer als ik na een tijd weer ergens in zo'n hoek kom staat er wéér een nieuwe woonwijk of Industrieterrein. Doodzonde. Nog een paar decennia en het lijkt hier op de Randstad en dat zou heel erg jammer zijn.
Geplaatst: 16 oktober 201411 j Auteur hmmmmm volgens mij moet ik weer even een reactie posten voor dat mensen de petitie tekenen dus: TEKEN DIE PETITIE !!! redderijkeweide.nl Voor de rijke weide de vogels de bijen vlinders en de rust hebt u toch wel een paar minuten voorover om die petitie te tekenen ?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.