Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wie weet welke soort pompoen dit is?


suus76

Aanbevolen berichten

Ik heb vele soorten pompoenen gezet, maar herken deze niet. Ik heb ook nog twee plantjes gekregen van een buurman op het complex, waaronder een turkse muts. Het moge duidelijk zijn dat het niet om een turkse muts gaat in deze. Ook had hij het over een reuzenpompoen, maar welke soort weet ik dus niet. Ik heb zelf al gegoogled, en gezocht op gele centenaar, echter hebben mijn pompoenen niet van die ribbels die de gele centenaar wel heeft. Ook is de kleur anders.

 

De plant droeg twee vruchten, een van de pompoenen is met een fikse storm in juli van de plant losgelaten ( deze hing aan ons hek, hij is er af gevallen). We hebben de vrucht in de koude bak in de zon gelegd hopende dat deze nog af gaat rijpen. De vrucht is glad, en heeft een felle zalmroze kleur.

 

De vrucht die nog aan de plant zit heeft dezelfde zalmroze kleur alleen vertoont de vrucht allemaal barstjes en scheurtjes.

 

Ik heb ook de Galeux D'eysine gezet, en hoopte eigenlijk dat het om die soort ging, ware het niet dat de vruchten die ik heb behoorlijk aan de maat zijn. De kleinere vrucht ( die afgebroken is, en nog glad is) is ongeveer een cm of 40 doorsnede en weegt denk ik een kilo of 10. De grotere vrucht die ik hieronder heb afgebeeld weegt denk ik een kilo of 15 a 20, en heeft een doorsnede van 50 cm. Wie weet om welke pompoensoort het hier gaat?

 

 

2hwmek3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...