Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Spinazie al klaar?


TuinLeek

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen,

 

Ik weet zelf niet of ik de spinazie al kan oogsten of dat die uberhaupt wel goed is. Het stomme is dat ik niet meer precies weet

wanneer ik het gezaaid heb. Ik gok zo een 40 dagen geleden. Het is de spinaziesoort "Black Magic".

 

Ook heb ik het idee dat de bladeren iets smaller worden (ze worden wel donkerder van kleur). En hoe langer ik wacht hoe meer

er van die "stengels" groeien die je op de foto's ziet.

 

Maar goed, ik heb er een aantal foto's van bijgevoegd, elke tip is welkom! Ik hoop dat de spinazie niet verloren is iig!

 

Alvast bedankt!

-Joyce

 

14l0lc0.jpg

21aej2e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's toevoegen is niet gelukt denk ik. Maar stengels en smalle blaadjes? Lijkt mij dat ze aan het doorschieten zijn (bloem/zaad vorming).

 

Normaal zijn ze dan al even voorbij hun oogstpunt, te lang gewacht dus ofwel was het weer niet optimaal en zijn ze te snel doorgeschoten als paniek reactie. Maar normaal is het nog eetbaar hoor

 

*edit: nu zie ik ze wel, is inderdaad het doorschieten zaadvormen van spinazie. De onderste bladeren zijn klaar hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's toevoegen is niet gelukt denk ik. Maar stengels en smalle blaadjes? Lijkt mij dat ze aan het doorschieten zijn (bloem/zaad vorming).

 

Normaal zijn ze dan al even voorbij hun oogstpunt, te lang gewacht dus ofwel was het weer niet optimaal en zijn ze te snel doorgeschoten als paniek reactie. Maar normaal is het nog eetbaar hoor

 

*edit: nu zie ik ze wel, is inderdaad het doorschieten zaadvormen van spinazie. De onderste bladeren zijn klaar hoor

 

Gelukkig maar , was al bang dat ik het verpest had.

 

Heel erg bedankt!

 

-Joyce

 

Ps. Eventueel nog een idee hoe ik ze het best kan oogsten? Gewoon knippen met een deel van de steel erbij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de blaadjes die je op wilt eten eraf knippen.

Ik vind wel dat de smaak minder wordt, naar gelang de plant verder in bloei schiet.

 

Je spinazie is denk ik inderdaad doorgeschoten (gaan bloeien) door het warme weer.

Het is mij ook nog niet gelukt om in de zomer spinazie te telen; alleen in het koelere voor- en najaar lukt het me.

Als je iets eerder had geoogst, had je echter wel een stuk betere zomer-oogst gehad, dan wat ik tot nu heb kunnen krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...