Geplaatst: 25 augustus 201411 j Ik wil in oktober/november knoflook planten.Nu lees ik dat de bemesting van de grond best lastig is ivm de uienvlieg... Geen stalmest of compost gebruiken...Hoe bemesten jullie de grond waar de knoflook op komt te staan?
Geplaatst: 25 augustus 201411 j wij geven de knoflook alleen wat kali; ze moeten het doen met de mest van de vorige teelt (aardappel )en die zit er dan 1 jaar in
Geplaatst: 25 augustus 201411 j Ik gooi er een laag hout-as overheen zodra de groene sprieten boven staan.
Geplaatst: 26 augustus 201411 j Ik plant ze in compost of gebruikte potgrond.Echt bemesten doe ik pas in februari/maart, als ze beginnen te groeien. Je moet pas in mei opletten voor de uienvlieg.Tegen dan is de compost die je in het najaar aanbrengt al geen compost meer te noemen en trekt het de uienvlieg niet meer aan. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 26 augustus 201411 j In dit topic : knoflookvraagjes-t11328.html wordt ook wel wat over de bemesting behandeld.Verder de andere topics ook over de knoflookteelt
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.