Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nieuw lid


to-maatje

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik ben Peter, ben 26 jaar oud en woon in Nunspeet. In het dagelijkse leven beveiliger van beroep, maar sinds een paar maanden bezig met tuinieren.

 

Nu heb ik enige tijd geleden tomatenzaadjes geplant, waar er 4 uit voort zijn gekomen. De plant zijn inmiddels al redelijk hoog al zeg ik het zelf . Elke plant heeft op dit moment ongeveer 2 trosjes in de maak, welke hopelijk lekkere cherry tomaatjes zullen worden. Ik zal binnenkort wat meer foto's plaatsen. Deze foto's zijn alweer van vorige maand :o

 

IMG-20140722-WA000372081408992773.jpeg

Eerste bloempjes

 

IMG-20140722-WA000719871408992795.jpg

Eerste vrucht

 

Op dit moment groeien de tomaten niet echt meer en de grootste tomaat wil niet verder rijpen. Ik denk dat dit ook door het koude natte weer komt. Ik ga ze denk ik morgen maar weer eens binnenshuis zetten.

 

Naast de tomatenplanten ben ik een vlijtig liesje aan het kweken voor zover als het wil en ik heb vandaag wat paprika zaden bewaard om te gaan uitproberen.

 

Als de tuin af is hoop ik een stukje van 1,50 bij 1,50m af te hebben om wat meer zaadjes/plantjes te gaan zaaien/poten. De tuin ligt helaas op het noordwesten, maar pakt gedurende de dag aardig wat zon mee.

 

Ik hoop hier veel tips en trucs te leren om zo mooie en smakelijke groeten, fruitsoorten en kruiden te kweken zodat ik iets meer zelfvoorzienend word en daarnaast alles vers uit de natuur kan op eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Geert,

 

Ik heb begin juni de zaadjes geplant in een kleine bak met stekgrond. Ik heb ze ongeveer halverwege juli overgeplant in grotere bakken zodat ze wat meer ruimte hebben. Daarnaast probeer ik ze regelmatig bij te voeden met organische mestkorrels voor tomatenplanten van DCM. Vandaag heb ik de planten maar even binnen gezet bij het raam en de radiator lekker aan. Een tomaat begint aan de onderkant iets te verkleuren (geel/oranje achtig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...