suus76 Geplaatst: 2 september 2014 Share Geplaatst: 2 september 2014 De titel zegt het al. Mijn mais was kennelijk veel te lekker om vanaf te blijven. We hebben twee weken terug ontdekt dat van het ene op het andere moment een groot deel van onze mais was aangevreten. Vogels, dachten we. Keurig de mais a la Christo ingepakt. En helaas bleek dat alle mais na twee dagen volledig verdwenen was. Een van de boosdoeners hebben we op heterdaad kunnen betrappen. Een prachtige grote goudkleurige muis. Althans, we denken dat het een muis is geweest, want ondanks zijn volle buikje was hij razendsnel verdwenen. Wat kunnen wij volgend jaar doen om te voorkomen dat onze maiskolven ten prooi vallen aan deze vreetzakjes? Ik wil geen muizenvallen zetten, maar de dieren verjagen. Wie weet hoe ik dit kan aanpakken op een diervriendelijke manier? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 2 september 2014 Share Geplaatst: 2 september 2014 aan de plant? schijf rond de stengel maken van plastic, zoals vroeger bij ankerkettingenin de zak?ophangen aan dun nylon draad Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
suus76 Geplaatst: 3 september 2014 Auteur Share Geplaatst: 3 september 2014 Kan de muis daar niet overheen klimmen? Dan proberen we dat volgend jaar.De opmerking "in de zak" begrijp ik niet helemaal? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 3 september 2014 Share Geplaatst: 3 september 2014 het rondje omsluit de stengel, dus een muis komt er niet overin de zak: als je de mais na de oogst opbergt kun je m ophangen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
suus76 Geplaatst: 3 september 2014 Auteur Share Geplaatst: 3 september 2014 Ow zo! Nou we gaan volgend jaar de kraag maar proberen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
spike Geplaatst: 11 september 2014 Share Geplaatst: 11 september 2014 sommige smeren tabascosaus over de kolven dat zou ook werken.ik ben voorstander van muizen bestrijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Itoero Geplaatst: 15 september 2014 Share Geplaatst: 15 september 2014 Er zijn muizenvallen die muizen levend vangen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.