Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kruidenbakje maken


Beginnertje

Aanbevolen berichten

Hallotjes,

 

Ik ben een echte beginner qua tuinnieren,

maar mijn liefde is gevallen op een leuke mooie kruidenbakje op poten te maken.

 

Ik had gedacht;

Totale hoogte 100cm

Lengte 100cm

Breedte 100cm

Diepte van de aarde 30cm

 

Ik zou deze oppervlakje delen door 9 vakjes, dan zou elk vakje 33cm zijn.

 

Zou deze ok zijn om kruiden te laten groeien?

 

Ik heb me laten vertellen dat ik;

-eerst een bodemlaag van 5cm dik kleikorrels,

-dan laagje potmerk liefst met een RHP kenmerk teken (deze niet vullen tot aan de rand),

-dan plantjes/zaadjes planten en water geven ( niet te veel/nat, omdat sommige kruiden er niet tegen kunnen),

-dan kan je ventueel een laagje boomschors strooien (dit zou onkruidgroei en mosvorming helpen voorkomen).

 

Ben ik dan goed bezig?

 

Liefs Beginnertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zelf groenten en kruiden telen ben je altijd goed bezig . Kijk vooral eens bij de bestaande topics over kruiden in pot en ook zeker bij sfg en mm(vierkantemeter en makkelijkemoestuin). Let ook op hoe hoog je gekozen soortjes straks gaan worden met waar je ze zet. B.v. een rozemarijn beter achterin de bak anders neemt deze alle licht van je andere planten weg.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als voorbeeld zou je kruipende tijm kunnen gebruiken die gaat wel door je hele bak maar dat is niet erg voor de andere kruiden die komen daar wel doorheen of kan je wat ruimte voor maken. O.a. peterselie(krul of plat), basilicum en bieslook(is met wat geluk een blijvende plant(komt het volgende seizoen weer terug))kan je daar b.v. zeer goed bij zetten.

 

Wat pluksla of rucola kan je er ook zonder problemen in zetten.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...