Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met stip op 1 : citoenverbena of vervene, heerlijk in salades, bij vis of als thee, makkelijk te drogen , mooie struik. Een hele verfijnde citroensmaak zonder zuur of wrang te zijn.

En daarna koriander,munt, tijm,bieslook achtigen, rucola, en peterselie die ik met bossen in de tuin zo van het land weg knaag.

Ook ik kan me niet beperken tot een top 3.

Salie gebruik ik soms ,even lekker knapperig in de olie gebakken en dan over wortel- of lamsgerechten.

Geplaatst:

alleen Basilicum even blancheren en invriezen geeft een intensere smaak.

Dat is bijzonder Rose, daar heb ik nog nooit van gehoord! Heb je dat zelf uitgevonden?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Was een tip van Angelique Smeinck...een van de twee vrouwelijke meesterkoks in Nederland en bekend van 24 kitchen.

Ik heb het uitgeprobeerd (met gewone groene basilicum) en inderdaad, het is zo...

Geplaatst:

Een top 3 is onmogelijk: heb ongeveer 60 soorten staan. Maar de meest gebruikte zijn toch wel tijm, rozemarijn, peterselie, basilicum, salie en koriander. Maar epazote, shiso en mitsuba gebruik ik ook vaak.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...