Jump to content

tomaten, komkommers en paprika samen in een kleine kas ?

Recommended Posts

Posted

Ik las in een boek over serres en tuinkassen dat tomaten, komkommers en paprika geen goede combinatie zijn om in 1 kas te planten. Ik krijg een kleine kas (159x229 cm) waarin ik in het voorjaar mijn favorieten tomaten, komkommers, courgettes, paprika's en pepers wil kweken.Weet iemand hier meer over? Wat kan eventueel de reden zijn dat je deze planten niet samen in een kas zet? Of valt het hopelijk wat mee misschien?

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Posted

Paprika's en komkommers naast elkaar gaan in elk geval prima. Ze staan in mijn kleine moestuin vrijwel ieder jaar naast elkaar, en ze doen het altijd goed.

Posted

alles kan wel, mi, maar kies liefst voor kleine planten/struiken ivm de ruimte en licht

hier maken we een indeling: lemonkomkommers liggen op de grond, kleine kruiden en struiktomaatjes op het zuiden,

dan de middelmatig grote planten, hoge pepers en paprika (als we die al hebben...)

daarna de hoge tomaten die we als snoer kweken;

olijfkomkommers mogen naar buiten groeien onder het doorzichtige golfplaatdakje door