Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jongens ik wil ook even wat zeggen. Onafhankelijk van het feit dat het allemaal niet klopt wat er gebeurd is bij Hobbyzaden, en dat jullie je zaden en je geld niet terug hebben. Dat jullie je opgelicht voelen en terecht. Je hoeft hier verder ook niet op te reageren ik wil het alleen wel zeggen.

 

Ooit was Lisa van Hobbyzaden een gewaardeerd lid van ons forum. Ze was aktief en ik heb haar ook ontmoet op een mtfd. Ze heeft ook de eerste blijde doos opgezet..die heette toen nog zaden-carrousel. Wat er ook gebeurd is bij Hobbyzaden: ik vind het moeilijk Lisa als een oplichter te zien. Ze heeft haar zaakjes duidelijk niet meer voor elkaar en dat is goed fout. Maar een bewuste oplichter? Nee.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Appelvrouw, ik heb moet ik zeggen lang getwijfeld en echt heel vaak geprobeerd contact te krijgen. Ik heb een hele periode bijna dagelijks gebeld zonder resultaat, en meerdere mails gestuurd.

Het gaat mij er niet om dat zij 'gestraft' word. Bij de aangifte kon ik aanvinken, of er nog bemiddeld kon worden. En of ze daarvoor mijn e-mailadres mochten doorsturen naar Hobbyzaden. Ik heb dit ook aangevinkt. Dat zou ik een fijne oplossing vinden.

Waar het mij wel om gaat, is dat er nog steeds mensen automatisch een bestelling kunnen doen en betalen met IDeal op de website. En dus kunnen fluiten naar hun geld. Als het niet meer lukt om wat voor reden dan ook om (tijdelijk?) de winkel draaiende te houden, dan vind ik het wel zo netjes om dit soort dingen te regelen. Zodat niet meer mensen de dupe worden. Op dat punt verzaken zij.

 

 

"Toevallig" heb ik vandaag mijn geld teruggestort gekregen van de bestelling... Maar daar ging de aangifte voor mij uiteindelijk niet om. Ik weet ook niet of dit komt door de aangifte, ik heb verder geen bericht gehad.

 

Ik zou zelfs gewoon weer daar bestellen, als ik een bericht zou krijgen terug over dat het mis is gelopen maar dat het is opgelost. Het gaat mij ook absoluut niet om zwartmaken, wel om anderen te waarschuwen.

Geplaatst:

Misschien....

 

- Is het domein verlopen of de provider failliet/uit de lucht of "vertrokken" (Wat is er wellicht daar aan de hand, waar de klant = hobbyzaden niets aan kan doen?) ? Hoe kan het overgenomen zijn door een Trojaans virus?)

- Is er iets in gezin/familie (ernstige ziekte, ongeluk, overlijden.....zou erg zijn!)?

- Een vorm van curatele, waardoor eigenaar niet direct actie kan ondernemen....dan moet er een tussenpersoon/instantie optreden en dat duurt lang...?

.......

 

Dat Runninggirl haar geld terugkreeg is een goed teken! Iemand neemt ergens verantwoordelijkheid.....

 

Dat het niet klopt, is waar. Maar daarmee is niet gezegd dat het voor de eigenaar mogelijk is om het direct op te lossen.....zelfs met alle goede wil.

 

Daarom toch misschien niet meteen van het meest dramatische scenario uit gaan en ook even afwachten....is het bedrag zo groot dat je "gedupeerd" bent? Hoeft geen oplichting te zijn, maar kan ook overmacht.

 

Ik hoop dat het goed komt! Voor iedereen!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Appelvrouw alles goed en wel, maar hoe moeilijk kan het zijn contact op te nemen met de gedupeerde. En hun geld terug te geven, als de zaden niet geleverd kunnen worden. De gedupeerde hebben via alle wegen geprobeerd contact te krijgen, maar van hun kant geen enkele reactie. Of het nu met opzet is of niet, als de goederen niet geleverd worden of geld niet terug is het dan geen oplichting?

Gewoon de problemen oplossen, contact opnemen, zaden leveren of geld terug wat de gedupeerde willen. Dan is alles opgelost, maar niets van je laten horen en doen om op te lossen kan gewoon echt niet.

Loraine heb jij al je geld terug?

Geplaatst:

Nee nog geen geld terug

 

Heel apart zaakje in ieder geval

Ze heeft nog wel wat geplaatst op haar Facebook na mijn bestelling

En dat ziet er vrolijk uit

Ik wil niet zeggen dat er niet iets kan zijn waardoor ze tijdelijk geen zaden kan leveren

Maar het is nu al ruim 2 maanden geleden

Dat is wel heel lang voor wat dan ook

Ook al is ze heel ziek als ze haar zaak belangerijk vind kan ze altijd de mobiel door laten schakelen maar iemand die kan vertellen dat er de komende tijd geen zaden geleverd worden

Of haar voicemail in (laten) spreken dat er door omstandigheden niet geleverd kan worden

Of haar telefoon provider is ook failliet gegaan samen met haar website gebeuren

Anyway dit had beter opgelost kunnen worden

In mijn ogen is ze gewoon een oplichter

 

Ik wil ook niet dat ze gestraft word

Ik wil gewoon of mijn zaden of mijn geld terug

 

Niet alle mensen die eens goede bedoelingen hadden, hebben die later ook nog

Ik spreek uit ervaring

Groetjes Loraine

 

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Ik kan er toch echt niet op komen, melding van Avast dat het een Trojaans paard betreft Gehackt dus? Ik weet dat we hier van Jane niet over mogen praten... maar toch.

 

En Loraine: Ben je vriendjes met Hobbyzaden op Facebook? Want ik zie daar geen berichten meer na maart 2012? Maar ik ben daar dan ook geen maatjes mee, dus het kan zijn dat ik daarom niets zie.

Geplaatst:

Nee geen vriendjes maar haar laatste bericht die ik kan zien is geplaatst op 9 september

En ik heb in augustus al besteld

Mischien heb je een ander fb profiel

 

Kan het je via pb wel sturen

Hoeft naar mijn idee niet open op het forum te staan

Groetjes Loraine

 

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Ik ben blij dat jij even een berichtje geplaatst hebt, Appelvrouw.

Wat jij schrijft, dat dacht ik. Lisa was een leuke meid, en er is vast iets ernstig mis, want ook ik kan in haar geen oplichtster zien!

Geplaatst:

Jorieke van mij mogen jullie best het daar over hebben, maakt mij niet uit wat jullie willen.

Hopelijk krijgt Loraine en anderen gedupeerde hun zaden of geld terug.

Lisa kan best een aardig persoon zijn, dat geloof ik graag. Maar waarom dan niet netjes oplossen? Toch niet dit forum door alle drukte vergeten?

Geplaatst:

Ook ik heb ondertussen mijn geld terug gestort gekregen met de melding

Not provided

Jammer dat het zo heeft moeten lopen

Fijn dat het is opgelost

Groetjes Loraine

 

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Inderdaad heel apart

De site van haar man ook en die is telefonisch ook niet te bereiken

Ik hoop voor ze dat ze hun zaken snel weer op orde hebben

Dit is natuurlijk geen goede reclame

Groetjes Loraine

 

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Ben blij dat ik mijn geld terug heb gekregen, maar ik vind het heel jammer dat ik de zaden niet heb ontvangen, want het was wel fijn dat je daar zaden per stuk kon bestellen, en ze hadden leuke groentensoorten. Vorig jaar heb ik daar voor het eerst besteld (toen wel de zaden ontvangen) en de planten van die zaden hebben dit jaar een goede oogst gegeven.

Geplaatst:
Nu weet ik ook dat de winkel die ik had gevonden (tuinkabouter) al bekend is hier.

 

Tuinkabouter is geen winkel! Het is een zeer deskundige liefhebster die - waarschijnlijk om de kosten voor haar, uitgebreide en met veel liefde, gemaakte website wat te dekken - een kleine, bijna symbolisch, vergoeding vraagt voor de zaden die ze zelf oogst en aanbiedt. Een volledig assortiment groentezaden ga je bij haar niet vinden. Wel wat, vaak apartere, soortjes en daarnaast vooral veel bloemen en planten en fruit. En bovenal: veel uitstekende informatie over o.a. zaaien en tuinieren.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

'webwinkel' in de zin van dat je daar zaden kan bestellen.

Ik vond het een prachtige uitgebreide website, mooi persoonlijk. Mijn eerste bestelling heb ik daar geplaatst vorige week en ik gok dat ik er vaak terug zal komen om te lezen.

Geplaatst:

Ik zou zeggen : vermeldt dat hier : webshops-binnen-buitenland-t300.html

 

Kunnen we dit topic overigens nu sluiten ? Of zijn er nog mensen die meer klachten hebben over hobbyzaden.nl ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...