Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Citronella en Bladluis

jasmin

Recommended Posts

(...)

Als we slim zijn, doen we die dames gewoon na. We vangen een boosdoener (of meer) en kijken wat ze niet gaan overleven... Wreed, geef ik toe, maar we gaan niet al die moeite doen voor noppes...

O ja... wat ik al eens eerder spontaan heb ontdekt... in mijn vorige huis had ik soms met regelmaat uitbarstingen van vliegen... en toen ik een keer zomaar wat verdunde citronella op zo'n zwerm spoot, vielen ze spontaan dood. De citronella kan je zo kopen in iedere supermarkt bij de schoonmaakmiddelen. Ik heb meestal een oude spuitfles waar ik wat verdunde citronella in heb zitten, om gewoon schoonmaakklusjes te doen.

Foto-OB4QO6DD-D.jpg Kost minder dan een euro (0,89)

Inmiddels is het eerste experiment achter de rug. Ik vond vanochtend VIER bladluizen op een plantje dat ik binnen heb laten overnachten (nachtvorstrisico), maar dat gewoonlijk buiten staat. Ik heb 1 bladluis geïsoleerd op een leeg koffiefilter, en laten badderen in het spuitsel van verdunde Citronella...

Helaas, het lijkt wel alsof hij er vrolijk van wordt. Alleen van compleet in een druppel zitten, valt de luis even stil, maar dat is maar schijn. Inmiddels al ruim een kwartier verstreken, genoeg tijd voor mij om te besluiten om niet in te zetten op Citronella bij de bladluisbestrijding en/of preventie. Vliegen vallen er binnen seconden dood van, dus resultaat is snel mogelijk ...

Ik heb nog brandnetelthee staan... maar daar heb ik eigenlijk een verse luis voor nodig, als de luis hier aan zou bezwijken, zou je nooit weten of het kwam van het ene middel (tragere reactie) of het andere middel...

Bladluis gezocht!!!!