Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

even voorstellen


Thebigone

Aanbevolen berichten

Hallo mede-forumleden,

 

Even voorstellen: Mijn naam is Harry. Uit ZO Drente. Na bijna 40 jaar voor de klas te hebben gestaan, ben ik gepensioneerd. Tijd om wat meer tijd te besteden aan mijn liefde voor de tuin. We wonen in een huis met een tuin van plm. 2000 m2. Ongeveer 150m2 is moestuin. Daar ben ik afgelopen voorjaar mee begonnen. Gewoon een stuk gras omgespit en begonnen met o.a. aardappels, rabarber, courgette, bieslook, uien, gemengde sla, spinazie, rode bieten, rucola, aardbeien, wortelen, boerenkool, andijvie, stokbonen, snijbiet, namenia, broccoli en een klein kruidentuintje. Verder heb ik nog wat struiken aangeplant: Kruisbes, rode bes en framboos. Ik heb gemerkt, dat er nog heel veel te leren valt. Lang niet alles was een succes. De stokbonen en de spinazie waren een regelrechte mislukking. Daar staat tegenover, dat de rabarber, bieslook, gemengde sla, rode bieten, courgette, aardbeien, boerenkool, wortelen, andijvie en de snijbiet heel goed gingen. En de frambozen! Wat een opbrengst.....Heerlijk. Dit eerste jaar zat het weer niet altijd mee: lange periode van regen, gevolgd door droogte. Vooral de droogte is op het Drentse zand een probleem. Door de nattigheid hadden de aardappelen last van Phytophthora. Veel geleerd. Ben nu alweer bezig plannen te maken voor volgend jaar. Heb er zin in. Ik hoop dat mijn vingers door dit forum nog groener worden en dat ikzelf ook zo nu en dan een bijdrage kan leveren. CU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...