Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal,

Afgelopen jaar een rijtjes (heerlijke) bieten in de voortuin gekweekt. Eigen rabarber gegeten en een paar aapjes van de jonge bomen. Het is gewoonten voortuintje van een hoekhuis. Nu ga ik het wat georganiseerder aanpakken: een leuke en functionele tuin. De bessenstruiken 2x zullen komend jaar hopelijk vrucht dragen.

Ik probeer een cirkeltje te krijgen: gecomposteerde mest en hokvulling van de japanse kwartels en mijn 3 kippen wordt in de zware Groningse kleigrond gewerkt om het te verbeteren. Alles wordt dan gebruikt, dat vind ik leuk! Qua eieren ben ik van maart tot oktober al zelfvoorzienend. De volgende stap is wat meer groente.

Zoek ook nog een stekje Eeuwig moes, om naast seizoenteeltnook wat vaste groenten te hebben naast de rabarber. Ben nu de boel aan het veranderen. Fotootje volgt tzt.

Groeten,

Koen

1 moestuin-3 kippen en 15 kwartels: miniboerderij!

Geplaatst:

Leuk zo worden voortuinen toch nog gebruikt ipv dat het 1 grote lap gras of stenen is

Hier in de gemeente zijn er mensen met een voortuin van 2 à 3 are waar dan enkel gras opstaat, zo'n zonde en dat terwijl ik graag zo'n stuk grond zou hebben voor mijn tuintje

Veel plezier met het nieuwe seizoen en de probeersels.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Welkom!

En er zijn diverse ruilmogelijkheden op het forum. Via eigen ruiltopics of op één van de Moestuinforumruildagen. (MTFD)

We organiseren er zélfs één (wat kleiner van opzet dan de MTFD) voor ons Noorderlingen.... ergens in het voorjaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...