Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Sneller dan gedacht! Voorstellen


Rosegarden

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Veel sneller dan gedacht hebben we via de tuinvereniging een stuk tuin toegewezen gekregen!

 

We wonen nu ongeveer anderhalf jaar in onze huidige woonplaats. Toen we het huis kochten(en ik akkoord ging met kleinere tuin dan gewenst), was voornamelijk mijn vriend helemaal niet bezig met tuinieren. Sinds een halfjaar komt onze huiskamer echter steeds voller te staan met allerlei groentes. Alles wat hij in de supermarkt vindt, haalt hij de zaden of pitten uit. De grap is dat het meeste het nog prima doet ook.

 

Dus afgelopen zomer ben ik op zoek gegaan naar volkstuinen bij ons in de buurt. De meeste hebben een lange wachttijd, dus ik verwachtte er niet zoveel van. Toch hebben we afgelopen weekend onze eigen stukje (ik schat 40 m2) toegewezen gekregen. We zijn er ontzettend blij mee. Via marktplaats heb ik een (heel oud) boek van Rob Herwig aangeschaft, ik geloof dat hij het al half uit heeft.

 

Vooralsnog is het vooral zijn hobby, maar uiteraard erg gestimuleerd door mij . In het dagelijks leven werkt hij met ICT, dus ik ben blij dat hij een hobby heeft gevonden waarmee hij weer met beide voetjes op de grond komt.

Nu we echt de ruimte hebben om ons uit te leven wil ik uiteraard ook van alles gaan doen. Ik hoop dat we er snel thuis in zijn. De moestuin is op rivierklei en zou dus redelijk vruchtbaar moeten zijn.

 

Ik hoop hier veel te leren! Dat zal vast wel goed komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit in mijn jonge jaren (haha, ben al helemaal 26) in een rozenkwekerij gewerkt. Had er niet eens bij stil gestaan .

 

Foto's hebben we afgelopen weekend gemaakt. Er is duidelijk weinig aan gebeurd verleden jaar. En helaas veel(heel veel) kweekgras. De tuinvereniging zit in 2016 voor het laatste jaar op dit terrein. We gaan zoveel mogelijk weghalen(uiteraard), maar aangezien we daarna verkassen is het in elk geval maar 1 jaar een probleem. We zullen zien wat het volgende gebied brengt. Wie weet kunnen we dan wel opnieuw beginnen .

 

Nu moet mijn vriend het zware werk doen. We zijn begonnen met omspitten van de tuin. Ik probeer zoveel mogelijk gras en onkruid eruit te werken. Maar dat valt nog niet mee. Had dit weekend ook nog niet erg goede spullen bij me. Heb op mijn knieën in de modder gezeten om met klein spitvorkje de boel een beetje los te harken. En dat valt nog niet mee in natte klei. Dus we gaan eens kijken wat marktplaats te bieden heeft aan tuingereedschap.

10365870_10204386043322513_8607032629125662200_n.jpg?oh=8380b5a114a194dd8690df9587bf1c28&oe=550FC0DF

10849962_10204386043642521_4060564965230575236_n.jpg?oh=5d8f27b1fa0cdc9d236f11774eaf0497&oe=550DD2AF&__gda__=1427829524_1eb068ac05c573d3340ec51dd21963c5

 

Ik ben benieuwd of het foto's plaatsen lukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...