harm07 Geplaatst: 12 december 2014 Share Geplaatst: 12 december 2014 In mijn tuin komen nu al bloembollen boven Ik zie al verschillende anemonen, krokussen en tulpen bovenkomen.Kan ik hier iets tegen doen of is het gewoon normaal ? Ik hoop namelijk niet dat ze kapot vriezen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MartinH Geplaatst: 12 december 2014 Share Geplaatst: 12 december 2014 Hier komt er ook al van alles boven, zal wel goed komen denk Ik Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 12 december 2014 Share Geplaatst: 12 december 2014 sommige dingen horen nu ook al boven te komen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
simonvb Geplaatst: 12 december 2014 Share Geplaatst: 12 december 2014 Mijn tuin heeft er ook al last van, geen idee wanneer die rozen moeten bloeien, maar vorig jaar was dit in het voorjaar (stond hier nog van vroegere eigenaar):Â Foto is met gsm als ik thuis kom van te werken (donker) getrokken: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 12 december 2014 Share Geplaatst: 12 december 2014 De meeste bollen vertonen al 'n teken van leven. Mogelijk zal het er ook vanaf hangen hoe diep je ze geplant hebt. Bloembollen op 5cm diepte zijn tenslotte sneller boven dan bloembollen op 10cm diepte Maar tenslotte is het ook nog niet bepaald koud buiten, als je het mij vraagt. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 13 december 2014 Share Geplaatst: 13 december 2014 Kan ik hier iets tegen doen of is het gewoon normaal ?sommige dingen horen nu ook al boven te komen Als ik over deze zinnetjes na-denk is er iets heel grappigs. Wij mensen hebben namelijk vaak een bepaald idee van hoe iets zou moeten gaan. Zo staat het in de handleidingen of op de verpakking. Rozen bloeien dan en dan en bollen bloeien vanaf de tijd. We hebben dus een soort schema bedacht waarin de natuur zou moeten passen. Dat werkt dus niet zo. Ons schema is niet de werkelijkheid. De planten doen hun ding, al naar gelang de omstandigheden. Rozen die nog wat bloem over hebben en in december die nog laten bloeien. Bollen die vroeger boven komen dan we gewend zijn.  Het komt wel goed hoor. Het zachte en natte najaar speelt een rol. Maar ook daglengte moet goed zijn voor de verschillende soorten bollen. Als het zo zacht blijft, zullen ze uiteindelijk misschien enkele weken `vroeger`zijn, maar voor april hoef je geen tulpen te verwachten en voor maart geen of nauwelijks krokussen. Als het kouder wordt, staat alles gewoon weer stil. (Er zijn wel soorten krokus die al in de herfst bloeien in de natuur). Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mr. Ecotuinweetjes Geplaatst: 13 december 2014 Share Geplaatst: 13 december 2014 Wijze woorden, weknow [THUMBS UP SIGN] Quote Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
harm07 Geplaatst: 13 december 2014 Auteur Share Geplaatst: 13 december 2014 Gewoon maar afwachten dan... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.