Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb TOTAAL GEEN ervaring met champignons en paddenstoelen, dus heb 2 beginnersvraagjes.

1 Ik zie bij de action,xenos, dat soort winkels weleens champignon-kweeksets, is dat wat? Vooral voor een beginner.

En mijn 2de vraag(zou het op de tuin kunnen vragen, maar zie er niemand, winterslaap.) Op het tuincomplex zijn er enkele tuinen die champost hebben gekocht. Daar zie ik mega champignons(hoedjes van 20 cm doorsnee) groeien,

zijn die gewoon eetbaar? ( haha, voel me heel dom nou.)

Posted

Ik zie bij de action,xenos, dat soort winkels weleens champignon-kweeksets,

Ik heb ook ooit zo'n setje gekocht en het leverde welgeteld 1 champignon op, wel een dure dus.Het probleem is dat je niet weet hoe oud dergelijke setjes zijn en in welke omstandigheden dat ze opgeslagen worden.Ideaal is als je het een keer wil proberen is dat je ze besteld in een webshop zoals Homegreen. Champignons die spontaan beginnen te groeien op champost zou ik toch niet zomaar opeten er bestaan te veel soorten die niet eetbaar zijn.

Enkel idioten herzien nooit hun mening

Posted

Katja, leuk dat je ook paddenstoelen wilt gaan kweken.

De setjes kan je wel kopen maar niet bij een tussen handelaar a.u.b. koop ze bij de maker en je krijgt zeker een mooie oogst.

Die setjes mogen slechts 6 weken oud zijn en bij de action,xenos,ah, intratuin worden ze ook niet op de juiste temperatuur gehouden.

Daar komt bij dat als je de genoemde topic gaat lezen zal zien dat ik aangeef dat champignons de naam hebben als makkelijk en voor starters. Echter dat valt dus nog heel erg tegen. Oesterzwammen(op de Konings oesterzwam(Eryngii of duinvoet)na) zijn mooie paddenstoelen om mee te starten. Leuke paddenstoelen om te zien en smakkelijk met doorgaans zeer goede oogsten.

Kijk dus ook rustig eens in de andere topics over paddenstoelen daar worden verschilende sites gegeven voor kant-en-klare-kweeksetjes en doe hetzelf benodigheden als broed of pluggen .

Hele grote paddenstoelen noemen we ook wel portobello maar of het ook echt champignons zijn ? laat eens foto's zien van alle kanten dus ook de binnen kant en de steel. Snij er eens een door en kijk of de steel of hoed wil verkleuren en zo JA welke kleur(maak daar dan ook een foto van).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Posted

Bedankt voor de antwoorden en de uitleg.

Een foto maken gaat nu denk niet meer lukken, ik ga volgende week nog 1 keer naar de tuin en denk

dat er niet meer veel over is, maar ik zal me fototoestel meenemen.

• 1 month later...