Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

(fysieke) moestuinwinkel Roemenië


Aanbevolen berichten

Als iemand op het forum Roemeens kan en weet wat "zaden" en "planten" zijn in die taal, dan ben je al op weg wat betreft de winkels met website....

 

Een andere invalshoek kan zijn, dat je (in het Engels?) contacten kunt leggen met mensen in Roemenië die graag tuinieren en/of boeren....en je zo meer kunnen vertellen.

 

Bijvoorbeeld via Dave's Garden: http://davesgarden.com/

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Janneke Vos is 10 jaar geleden verhuist naar Roemenie.

Ze was journaliste voor Radio Noord.

 

Ze is daar op verschillende manieren bezig ,zichzelf en haar man te onderhouden.Met haar paarden en haar B&B en camping.

 

Het is een toffe vrouw als je met haar contact zoek denk ik wel dat ze jullie wilt helpen.

 

http://www.jannekevos.nl

aangepast door Gast

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb navraag gedaan, ze wist het niet speciaal.

 

Waarschijnlijk kan je net als in Hongarije OVERAL zaden kopen, supermarkt, stalletjes op de markt, winkeltjes. Om de 100 m kan je wel ergens zaden krijgen.

 

Ik kreeg een waarschuwing voor jullie mee: vermijd steden en zoek de bergen en kleine dorpen op, in de steden is het niet fijn, veel oplichting etc. Het prettigste deel om te zijn is Transsylvanië, daar zijn de mensen erg vriendelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal... ik ben ondertussen alweer terug en heb eigenlijk niets kunnen vinden.

 

Piroska, op elke straathoek verkochten ze maretakken, stomme kerststukjes, bier en sterke drank. Geen zaadjes. Of nou ja... wij hebben ze niet gezien.

Er waren vooral veel kerstmarkten, dus met van allerlei prul (sorry, maar er lag vooral veel plastic meuk uit China ) en geen zaden. En in supermarkten vond ik ook niets. Misschien toch niet helemaal de tijd van het jaar nu?

 

In een tuincentrum vond ik wat standaard spul, in verkleurde zakjes met nog maar een jaartje houdbaarheid. Heb er een leuke radijs, een tomaat, en bonen gevonden waar ik wel wat mee kan

 

Thea, ik heb Janneke Vos gemaild en kreeg ongeveer hetzelfde antwoord als Piroska me gaf.

 

We hadden 3 adressen (in verschillende steden en dorpen) gevonden van winkeltjes waar wat zou kunnen zijn, maar we hebben ons 3 maal rot lopen zoeken en de winkeltjes nooit gevonden

 

Bij de grote bouwmarkten hadden ze wel tof veel spul waar we wat aan hadden gehad toen we hier begonnen. Machines en zaken voor zelfvoorzieners met een lapje grond. Ook een mooie appelcrusher en appelpers voor cider. En mooi goedkoop (iig niet duur), dus we komen er vast nog eens (als we niet met het vliegtuig gaan....)

 

We hadden gehoopt leuk wat varkens te zien in de dorpjes. Maar die zaten goed weggestopt in schuurtjes en hokken, dus er liep er echt geen 1 buiten. Jammer... Had ik eigenlijk wel verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...