Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Fruitkooi en sneeuw ( nu met foto's)


spike

Aanbevolen berichten

Ik wil jullie allemaal nog even waarschuwen !!

 

Zag vandaag een fruitkooi stellage met netten erover heen . Zodat de vogels niet bij het fruit kunnen komen.

 

Van 30 bij 30 meter. Ja professioneel ! Maar bezweken onder de druk van de sneeuw die op het net blijft liggen!

 

Dikke buizen boven over, net stond mooi strak gespannen.

In de zomer heeft die man er zijn inkomsten uit ( Stopt dan ook met zijn normale werk)

 

Zorg er voor dat er geen sneeuw op je net blijft liggen !!

 

Of de sneeuw dagelijks verwijderen. ( afhankelijk van hoe groot je stellage is en hoe vaak het sneeuwt kan dit een hoop werk zijn)

Of de netten verwijderen.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er niet zo mooi uit!

 

Enne Spike, je kan je eigen berichten gewoon zelf edit'en dmv de knop rechtsonderin je bericht. Dan hoef je je bericht niet overnieuw te plaatsen als er iets fout gaat.

 

Blijf me, vanuit het sneeuwloze Noorden, trouwens verbazen over al die sneeuw bij jullie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Heeft natuurlijk ook met de maas-wijdte te maken van de netten die je gebruikt. Ik heb een kooi met alleen vogel-maat. Dat heeft een nadeel : de schadelijke insecten leggen gewoon hun eitjes ( dus rupsen = dus vraat aan de struiken bv ) , maar het voordeel is, dat ik nu geen schade heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mazen voor vogels blijft de sneeuw er ook op liggen weet ik uit ervaring! Tenzij je natuurlijk alleen de hele grote vogels wil tegen houden maat houtduif, kraaien etc

Bij een kersenboer storte de constructie ook in. 2 jaar terug toen hij het net er nog op liet zitten

Ik weet even niet welke maas deze man had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...