Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aardappeltjes zijn de grond/ mand in gegaan

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

een doornloze braam in de tuin gezet alwaar we eerst een struik met rode bladeren hadden weggehaald, die laatste woont nu in het park hier dichtbij.

Geplaatst:

Vandaag de Butternutpompoenen, Courgette 'Ronde de Nice' en courgette 'Blanche de Virginie' gezaaid en nog wat aardbeiplantjes uitgeplant

Geplaatst:
Vandaag de Butternutpompoenen, Courgette 'Ronde de Nice' en courgette 'Blanche de Virginie' gezaaid en nog wat aardbeiplantjes uitgeplant

De courgettes buiten of binnen ?

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:
De courgettes buiten of binnen ?

De courgettes en pompoenen heb ik binnen gezaaid, als ze opkomen verhuizen ze naar de tunnelserre en na de ijsheiligen plant ik ze gewoonlijk uit in de volle grond...is nog wat te koud nu voor volle grond

Geplaatst:

Pastinaak, aardappelen (Frieslanders, Desiree en Vitelotte noir, gewoon hoppa allemaal tegelijk!), snijbiet (rainbow mix). Allemaal in de volle grond.

Geplaatst:

Kon me niet langer bedwingen en al is het wat vroeg heb ik toch de courgettes, patisson, augurken, komkommers en watermeloen gezaaid , alle binnen in kleine potjes

Verder anijs, kamille, brizia maxima en Oostindische kers gezaaid.

Morgen zaai ik buiten: radijs, wortel, bietjes en pastinaak.

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

In volle grond spinazie, raapjes, snijselder, radijsjes, mosterdblad en eikebladsla gezaaid

Peterselie en broccoli uitgeplant en aardappelen gepoot

Geplaatst:

Pastinaak, bosui, bloemkool en peterselie buiten. Kwam bij de supermarkt toevallig Butternut pompoenzaad tegen dus dat heb ik ook gekocht en binnen gezaaid. Ben benieuwd, vond de zaadjes er niet zo goed uitzien als die van de reuzenpompoen die ik een paar dagen geleden heb gezaaid.

Geplaatst:

Nee gewoon in de volle grond op een beschut plekje.

Ik wil eens zien wat hij gaat doen.

Als het niets wordt, heb ik er nog meer hoor, dus geen man overboord.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Peultjes en erwten uit de koude bak in de volle grond gezet.

Pluksla, snijbiet, bosuitjes, koolrabi, rucola, lathyrus en Parijse worteltjes gezaaid.

En verder genoten van het heerlijke voorjaarsweer

Geplaatst:

Leuk idee

Hier de voorgezaaide spinazie en snijbiet in de tuin geplant, zijn dingen die ik normaal nooit voorzaai dus ben is nieuwsgierig wat daar het resultaat van is

Geplaatst:

Heb het gevoel dat ik veel te laat ben met voorzaaien maar toch doe ik dit jaar echt precies wat op het pakje staat

Binnen bloemen voorgezaaid in een zaaitray: oostindische kers, zinnia, afrikaantjes, goudsbloem, violen, campanula, cosmea, acroclinium, leverbalsum, mirabilis jalapa, kooltje op het vuur, juffertje in het groen, vingerhoed, aster en zonnebloem

Ook (op drie na) alle tomaten weer opnieuw voorgezaaid, ik was in februari duidelijk nog te vroeg

DSC0932772051428597724.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...