Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2015)


geedee

Aanbevolen berichten

omdat de kropsla al aardig groot werd in de AH potjes toch maar

overgepot. van de mini kas naar de grote kas.

 

niet dat ik tekort sla heb, ook had ik al gezaaid.

maar wil ze toch een kans geven, anders is het zonde.

Dan maar 15 extra kropjes sla straks.

Groeten Ben Onderkoffer,

Wie zaait zal oogsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer heb je ongeveer de eerste vruchten geoogst ?

En in welke potmaat staan ze nu dan ?

En welke was de laatste potmaat vorig jaar voor het uitplanten ?

Als ik correct herinner, dan had ik de eerste oogstbare vruchten al in april. Ze stonden in de grootste potten die ik had, vermoed zo'n 30-40 cm (uiteraard in de kas).. Daar hebben ze een klein maandje in blijven staan tot ik ze begin mei hun vaste plaats gegeven heb (op vochtige plek maar met volle zon). De planten gaven courgettes tot rond oktober (en er zaten kanjers bij).

Nuja dit jaar kan het anders uitdraaien; misschien had ik gewoon geluk met de omstandigheden en goed plantmateriaal. Ik lap eerlijk gezegd die zaaitijden aan mijn laars en zie zelf wanneer ik wat kan zaaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik correct herinner, dan had ik de eerste oogstbare vruchten al in april. Ze stonden in de grootste potten die ik had, vermoed zo'n 30-40 cm (uiteraard in de kas).. Daar hebben ze een klein maandje in blijven staan tot ik ze begin mei hun vaste plaats gegeven heb (op vochtige plek maar met volle zon). De planten gaven courgettes tot rond oktober (en er zaten kanjers bij).

Nuja dit jaar kan het anders uitdraaien; misschien had ik gewoon geluk met de omstandigheden en goed plantmateriaal. Ik lap eerlijk gezegd die zaaitijden aan mijn laars en zie zelf wanneer ik wat kan zaaien.

Bedankt voor de uitleg . Ja ik ben deze test dit jaar ook aan het doen.

27-2 gezaaid in P7 potjes

10-3 verplant in 2liter potten

17-3 verplant in 5 liter potten

Laatste maat zal een 50 liter worden .

Als nacht temperatuur hoger is gaan ze naar de serre ,tot na ijsheiligen .Inderdaad kost wel wat werk maar vroeg zaaien en dan geen extra zorg geeft juist latere oogst volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wouttie: hahaha oops!

 

Net nog 2 frambozen struiken geplant, ook weer 1 herfst en 1 zomer framboos. Daarnaast nog 6 aardbei (Charlotte) in bakken geplant. Het begint een beetje veel te worden hier . Ik mag niks meer zaaien/planten behalve de aardappelen..*gaat op handen zitten*

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drama !! mijn legenda / namenlijst van mijn tomatenzaailingen weggegooid !!! Heb nu zo'n 50 naamloze tomaten

zaaibakken gemerkt met A-B-C-D etc..

 

Dat is piep, nergens een backup? Moestuinseizoen iets geschreven?

 

Gemma dan ben je druk geweest, op een mooie aardbeienoogst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drama !! mijn legenda / namenlijst van mijn tomatenzaailingen weggegooid !!! Heb nu zo'n 50 naamloze tomaten

zaaibakken gemerkt met A-B-C-D etc..

 

Dat is piep, nergens een backup? Moestuinseizoen iets geschreven?

Ja letter of cijfer is meestal gemakkelijker te schrijven dan volledige naam . Hier bestand op laptop met wel nummer welke peper/paprika is en wanneer gezaaid en tomaten een letter . Ik mag er niet aan denken dat ik lijst was kwijtgespeeld tussen zaaien en dat ze in grotere poten gingen met label . Maar hier sta wel 1 peper/paprika die onbekend is. Had geen labels meer dan maar etiket op pot en daar met stift cijfer op en dan even gedopt en van deze ene was nummer niet meer te lezen de dag nadien. Tomaten heb ik wel bestand gemaakt met alle namen naast hun letter en wat uitleg en deze afgedrukt .Ja onthoud dat maar eens allen in totaal 74 soorten telkens 1 plantje .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de corresponderende letters op de zakjes geschreven, deze lagen al een tijd in de kamer uiteindelijk heb ik ze per ongeluk weggegooid !! Ik weet welke 9 soorten ik heb gezaaid, weet alleen niet meer welke welke is...misschien kan ik ze vergelijken als ze wat groter zijn, ik heb namelijk samen met iemand anders gekocht bij Diana.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...