Jump to content

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2015)

geedee
 Share

Recommended Posts

Vanmiddag naar Boskoop geweest en daar een halfstam Nectarine Red Gold, en druivelaars Bianca, Edyy's Blue Wonder en Glenora gekocht.

Het was jammer van de harde wind, want die gooide mijn uitplant schema in de war.

Gelukkig ging deze 's avonds liggen, waardoor ik nog wel de Red Gold een mooi plekje heb kunnen geven.

De druivelaars probeer ik van de week na werktijd nog te poten.

Allerlei zaterdag gekregen plantgoed in stevige potjes overgezet...niets staat meer in plastic bekertjes. Begonnen een scheiding te maken tussen de planten die mijn tuin gaan bevolken en degene voor de Jardinadetuin. De gele bietjes van Jo geplant.

Ik wilde nog kolen planten maar het waaide hier echt hard..de plantjes lagen al plat in hun potjes. Die dus maar weer even terug in de kas gezet.

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Weer een paar butternutpompoenplantjes buiten geplant. Heb nog een stuk of 10 butternutpompoen en reuzenpompoenplantjes in huis en weet eigenlijk niet waar ik die in de tuin moet plaatsen. Heb wel plaats, maar daar had ik eigenlijk iets heel anders gepland.

Daar heb ik zeker wel plek, maar ik ben bang dat onze composthoop niet geschikt is daarvoor. Het is een grote plastic bak (staat in de tuin uiteraard) en die is halfvol. De pompoen kan niet echt klimmen daar of lekker uitwaaieren, want de afstand tussen de rand en de compost is te groot (een cm of 50) denk ik.

In noodgevallen offer ik nog wel een stuk gras op. Spit ik daar een gat in en plant daar de plant. Ze hebben de ruimte, alleen zal ik de takken wel wat moeten dirigeren in een paar gevallen. Ben wel benieuwd, het is de eerste keer dat ik pompoen kweek.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Gekleurde wortelen, gekleurde bietjes, lente ui, en lathyrus, verveine gezaaid. Zonnebloem en goudsbloem uitgeplant- En binnen in de kas water gegeven. Ik kan niet wachten om de pompoenen de volle grond te zetten.