Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

het vak van de rabarber onkruid vrij gemaakt, de kruiden tuin ook.

Morgen maar mulchen, mijn rug doet het voor vandaag niet meer

Mooie berg houtsnippers, ik zoek al weken lang naar houtsnippers bij ons in de buurt..helaas nog steeds nix gevonden

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Gisteren nog eens verder gedaan aan het pad naast de moestuin, de laatste boordstenen zijn er nu uit. Vandaag van die boordstenen nog 2 moestuinbakken gemaakt, opgevuld en een laagje compost gegeven. Het kippenhok uitgekuist en begonnen met de laatste compostbak leeg te maken en te zeven.

Geplaatst:

50 aardbei plantjes in hun nieuwe onderkomen geplaatst, ze staan nu in mijn kas, ik denk vanaf eind maart ofzo afharden? Even een keer opzoeken. Daarnaast ontdekten we op onze extra lap grond ineens een enorme rabarberplant, deze hebben we uitgestoken en verplaatst, Het ding was wel 60 cm in doorsnede. We hebben het deels opgesplitst en een aantal stukken weggegeven.

Geplaatst:

Ik heb vandaag een gedeelte van de stenen paden de moestuin uitgegooid en verder een beetje de grond geobserveerd. En oja nog even bij intratuin langs en gekeken naar 4 arme wyandottekrielen temidden in de winkel in een piepklein hokje

Regenwormen graven gangen, en veel!

Geplaatst:

Rabarber vak gemulcht...het rek voor de doperwten afgemaakt.

Wat onkruid getrokken en de kas gerepareerd.

Binnen in huis weer verspeent en een rek extra in de woonkamer gezet voor al het plant/zaaigoed

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Vanmorgen even naar de volkstuin geweest, 3 Hemelsleutels overgeplant, deze stonden in potten in de achtertuin en nu in de volle grond.

Verder bramenstruiken verwijderd uit de volkstuin, deze zijn behoorlijk verwilderd, er zit ook veel ander wortelonkruid in de grond, dit heb ik ook meteen verwijderd. Het klusje is nog (lang) niet klaar, maar nu met de rest van de familie van het zonnetje genieten.

Geplaatst:

Ik kwam buiten deze morgen en ik dacht: LENTE!!

Ik heb al mijn kruiden in potten op de vensterbank gezet zodat ik binnenkort meer pepers op mijn terras kan zetten.

Geplaatst:

Gisteren was het hier in 't noorden beter weer dan vandaag, ik heb

- de kas opgeruimd, en zaai/plantklaar gemaakt

- compostvat nogmaals omgewoeld en afgedekt met dun laagje tuinaarde zodat de inhoud verder kan rijpen

- tijdelijk een compostbak gemaakt voor nieuw afval

- potplanten uit de kas gehaald en aan de buitenmuur gehangen

- zaaigrond voor pepers etc. binnenshuis gezet om voor te verwarmen

- zaaidoos met zaden gesorteerd, de zaden voor februari/maart liggen nu in het 1e vak

Geplaatst:

Prachtig weer is het vandaag! Heel veel kunnen doen dus

- groot hek tussen buurman en ons weggehaald, de buurman heeft opgezegd en dus hebben wij nu 400 meter in plaats van 200 meter tuin

- tayberry en frambozen verplaatst

- heel veel tegels verwijderd uit de tuin

- dopwerwten, capucijners, sugarsnaps, peultjes en tuinbonen in de kas voorgezaaid

- kas uitgemest

- schuur uitgemest en netjes opgeruimd

- groot stuk gespit

- boerenkool, prei, pastinaak en witlof geruimd

Geplaatst:

De rabarber is verplant!

Het was zwaar.

Op ongeveer 60 cm diepte is de grond hier nog bevroren...

Ik wist niet dat dat kon...zo diep.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Vaste uienbed gedaan, meer kon ik niet.

Weer vroeg in bed en hopelijk zonder pijn doorslapen.

Het was prachtig weer, op hondenclub nog koud maar thuis heerlijk zonnig.

Geplaatst:

Gister alle papieren voor de tuin overdracht getekend en vandaag hebben we een deel van onze stenen van de oude naar de nieuwe tuin verplaatst en de eerste 8 meter van het pad aangelegd.

Ben helemaal blij met me nieuwe tuin, helemaal van mij!

Geplaatst:

2015021611103387111424136411.jpg

Maaltje snijbonen geplukt en gegeten, doen het goed hier in de tropen.

2015021610191250551424136666.jpg

Pompoenen hebben veel bloemen, helaas verpieteren ze iedere keer.

2015021610190095141424136640.jpg

Aubergine komen bloemen in,

Spinazie, courgette, wortels en wilde rucola gezaaid

Geplaatst:

Ik heb de zandbak van de kinderen schoongemaakt en opgeruimd. En de tuin een beetje op orde gemaakt was nogal een bende.

Nu kan ik me vierkante meter bak morgen verplaatsen op de plek waar de zandbak stond. En op de lege plek waar de bak stond komt dan een folie kas te staan tot de herfst.

Geplaatst:

Gisteren de compostbakken omgezet. Vandaag nog wat graszoden weggestoken voor de bessentuin en de eerste bessenstruiken geplant. Braambes 'Thornless Evergreen', rode bes 'Jonkheer van tets' en 'Rovada', witte bes 'Witte parel', kruisbes 'Hinnonmaki grun' en 'rod' zijn al geplant. Witte bes 'Witte Hollander', kruisbes 'Whinham's Industry' en 'Whitesmith' krijgen morgen hun plaatsje in de tuin.

Geplaatst:

Ik ben eens naar m'n rabarber gaan kijken om te zien of er al kroontjes tezien zijn.......en jawel hoor.

Ik ben zo blij.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

hier ook blij: alle spinazie is gekiemd (zaad uit 2012, heule zomer in de kas laten liggen), pluksla uitgeplant, boerenkool onder een net gezet (die luie duiven waren er toch weer aan begonnen, dat hebben ze hier 4 jaar geleden pas geleerd )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...