Jorieke123 Geplaatst: 25 oktober 2015 Geplaatst: 25 oktober 2015 Vanmiddag walnotenbrood gebakken door Anna3, en vanavond appelpannenkoeken. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 26 oktober 2015 Geplaatst: 26 oktober 2015 (aangepast) dat worden spruiten, appelmoes, schnitzeltje, puree van de mislukte weck edit: nouja, schnitzeltje...dzz:koop twee ongepaneerde schnitzels van een scharrelbeestklop 2 eitjes met een klein slokje melkzout en peper de lapjes vlees (mep er even op als ze dikker zijn dan 0,7 cm)meng de panko met een beetje gemalen parm kaas en wat fijngewreven saliehaal de lapjes door het ei en paneer ze, druk de paneer zachtjes aan met je handlaat even drogen en paneer ze dan nog eens strooi wat extra panko tussen de lapjes en laat ze even rustenverhit 1 cm olie en een klont boter (25g) in de pan tot het net niet meer bruistschnitzels moeten zwemmen en de temperatuur tijdens het bakken moet redelijk constant blijvenbak de vleesjes kort op elke kant tot de kleur goed is, lichtbruin met smakelijke donkere plekjes maar nooit te donkereet ze meteen na het bakken 27 oktober 2015 aangepast door Gast
RobO Geplaatst: 28 oktober 2015 Geplaatst: 28 oktober 2015 pasta, heul prettige paprika-tomaat-ui-knof-persilladesaus, balletjes, pompoenblokjes met parm kaas knof en panko en olie (dzz:snij de pompoen in blokjesbraad een uitje met wat knof op laag vuur in een goede olijfoliedoe de blokjes en wat P&Z erbij en stoof tot ze zachter zijnstrooi er kaas en panko over en een scheutje olie over de panko, roer nietzet onder de ovengrill tot er een lichtbruin korstje op zit)
Jenneke Geplaatst: 28 oktober 2015 Geplaatst: 28 oktober 2015 Romig kipstoofpotje met koolrabi wortel en courgette (er blijven maar courgetjes groeien )
Jorieke123 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Bakker-Bart-broodjes (in vele vormen), die eigenlijk voor de varkens waren Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Veldvarken-gehakt met tomaten-paprika-ui-knoflooksaus over de spaghetti. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Wij aten lastige-achterpoot-stukjes in een stoofpotje met wortels, bietjes, een aardappeltje, en veel tomatenpassata. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 rode kool kliek met kweepeer, aardappeltje vlees en vanilleyoghurt met vlierbloesemsiroop toe
RobO Geplaatst: 31 oktober 2015 Geplaatst: 31 oktober 2015 zuurkool Elzas style met 7 gasten (dzz:zuurkool makenkort koken en dan wat ganzenvet er door scheppenopdienen op een grote schaal met reepjes spek, reepjes casseler rib, blokjes gebakken appel, reepjes kweepeer, worstaparte schaal met aardappelpuree (de kartoffelpuffer hadden we dit keer geen tijd voor....)lekkere pinot van eigen importen monchoutaart met lambada's toede gasten lieten een tevreden burpje horen )
appelvrouw Geplaatst: 31 oktober 2015 Geplaatst: 31 oktober 2015 Klinkt zwaar. Hier laten de Elzassers de zuurkool met het vlees tesamen koken..minstens een uur of 3 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
speets Geplaatst: 31 oktober 2015 Geplaatst: 31 oktober 2015 O, da's een goeie! Ik verdraag geen zuurkool meer, maar dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn.Bedankt voor de tip "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
RobO Geplaatst: 31 oktober 2015 Geplaatst: 31 oktober 2015 Klinkt zwaar. Hier laten de Elzassers de zuurkool met het vlees tesamen koken..minstens een uur of 3 maar waarom? ik denk dat je zo alle vitamine c verliest; we eten het hier zelfs rauw op een broodje hotdog maar ik wil het wel een sproberen, die lange stoof, misschien is er toch een belangrijk smaakverschil (vergelijk ratatouiile of bolognese saus)
appelvrouw Geplaatst: 31 oktober 2015 Geplaatst: 31 oktober 2015 Vraag het me niet Rob, ik heb ze het ook gezegd. Maar inderdaad het gaat om de smaak..die vleessappen die zich vermengen met de zuurkoolsappen. Voor mij smaakt de zuurkool nergens meer naar eerlijk gezegd, maar het vlees is lekker.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 oh, snap ik, het vlees marineert tijdens de stoof in het melkzuur
RobO Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 pasta, prei, gerookte zalmsnippers, creme fraiche
HuubvG Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 Saffraan die nog maar twee weken geleden gepoot was, bloeit momenteel volop. Bloemen worden geplukt, gedroogd, en dan de stampertjes plukken.Die moeten eigenlijk nog 1 maand op smaak komen in lucht- lichtdichte verpakking, maar ik kon niet wachten, heerlijk.(bron: sativus.com)
appelvrouw Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 Wat leuk Huub, die ga ik ook eens planten! Proefde je verschil met gedroogde saffraan?Wij aten heerlijke rode kool, met appelsap uit eigen tuin gekookt, laurierblad, knoflook, ui en natuurlijk een kilootje notarisappels...Gekookte Charlottes erbij. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 Speklappen, warme appelmoes-met-stukjes, en aardappels en wortels uit de oven (met wat tijm, olifantenknoflook, sjalotjes. En wat peterselie zodra ik het op het bord doe zo...) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 opgewarmde ribollita met wat casseler ribjes
RobO Geplaatst: 3 november 2015 Geplaatst: 3 november 2015 nz spinazie met kaassaus, aardappeltje, vleesje, kweepeer met yoghurt
RobO Geplaatst: 5 november 2015 Geplaatst: 5 november 2015 roseval uit de oven, andijviesla, pompoenblojjes met een spekje en wat salie, schnitzel de aardappels gaan nu toch echt aan de uitloop wegens te warm helaas
appelvrouw Geplaatst: 5 november 2015 Geplaatst: 5 november 2015 Noodlesoep met palmkool en pompoen, pizza met piperade ipv tomatensaus..belegd met een beetje rauwe ham en een olijfje..en schijfjes jonge geitenkaas. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten