Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

dat worden spruiten, appelmoes, schnitzeltje, puree van de mislukte weck

edit: nouja, schnitzeltje...

dzz:

koop twee ongepaneerde schnitzels van een scharrelbeest

klop 2 eitjes met een klein slokje melk

zout en peper de lapjes vlees (mep er even op als ze dikker zijn dan 0,7 cm)

meng de panko met een beetje gemalen parm kaas en wat fijngewreven salie

haal de lapjes door het ei en paneer ze, druk de paneer zachtjes aan met je hand

laat even drogen en paneer ze dan nog eens

strooi wat extra panko tussen de lapjes en laat ze even rusten

verhit 1 cm olie en een klont boter (25g) in de pan tot het net niet meer bruist

schnitzels moeten zwemmen en de temperatuur tijdens het bakken moet redelijk constant blijven

bak de vleesjes kort op elke kant tot de kleur goed is, lichtbruin met smakelijke donkere plekjes maar nooit te donker

eet ze meteen na het bakken

aangepast door Gast
Geplaatst:

pasta, heul prettige paprika-tomaat-ui-knof-persilladesaus, balletjes, pompoenblokjes met parm kaas knof en panko en olie

(dzz:

snij de pompoen in blokjes

braad een uitje met wat knof op laag vuur in een goede olijfolie

doe de blokjes en wat P&Z erbij en stoof tot ze zachter zijn

strooi er kaas en panko over en een scheutje olie over de panko, roer niet

zet onder de ovengrill tot er een lichtbruin korstje op zit)

Geplaatst:

Veldvarken-gehakt met tomaten-paprika-ui-knoflooksaus over de spaghetti.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

zuurkool Elzas style met 7 gasten

(dzz:

zuurkool maken

kort koken en dan wat ganzenvet er door scheppen

opdienen op een grote schaal met reepjes spek, reepjes casseler rib, blokjes gebakken appel, reepjes kweepeer, worst

aparte schaal met aardappelpuree (de kartoffelpuffer hadden we dit keer geen tijd voor....)

lekkere pinot van eigen import

en monchoutaart met lambada's toe

de gasten lieten een tevreden burpje horen )

Geplaatst:

O, da's een goeie! Ik verdraag geen zuurkool meer, maar dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn.

Bedankt voor de tip

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
Klinkt zwaar. Hier laten de Elzassers de zuurkool met het vlees tesamen koken..minstens een uur of 3

maar waarom? ik denk dat je zo alle vitamine c verliest; we eten het hier zelfs rauw op een broodje hotdog

maar ik wil het wel een sproberen, die lange stoof, misschien is er toch een belangrijk smaakverschil (vergelijk ratatouiile of bolognese saus)

Geplaatst:

Vraag het me niet Rob, ik heb ze het ook gezegd. Maar inderdaad het gaat om de smaak..die vleessappen die zich vermengen met de zuurkoolsappen. Voor mij smaakt de zuurkool nergens meer naar eerlijk gezegd, maar het vlees is lekker..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Saffraan die nog maar twee weken geleden gepoot was, bloeit momenteel volop.

Bloemen worden geplukt, gedroogd, en dan de stampertjes plukken.

Die moeten eigenlijk nog 1 maand op smaak komen in lucht- lichtdichte verpakking, maar ik kon niet wachten, heerlijk.

(bron: sativus.com)

Geplaatst:

Wat leuk Huub, die ga ik ook eens planten! Proefde je verschil met gedroogde saffraan?

Wij aten heerlijke rode kool, met appelsap uit eigen tuin gekookt, laurierblad, knoflook, ui en natuurlijk een kilootje notarisappels...

Gekookte Charlottes erbij.

Geplaatst:

roseval uit de oven, andijviesla, pompoenblojjes met een spekje en wat salie, schnitzel

de aardappels gaan nu toch echt aan de uitloop wegens te warm helaas

Geplaatst:

Noodlesoep met palmkool en pompoen, pizza met piperade ipv tomatensaus..belegd met een beetje rauwe ham en een olijfje..en schijfjes jonge geitenkaas.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...