Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

gezond ontbijtje!

Ik wil graag die filodeegloempia`s van Joriekes link maken maar hebben ze hier geen filodeeg in de koeling...of vriezer

Enfin. Heerlijke tomatensalade met veel rode ui en basilicum, geraspte komkommersalade met griekse yoghurt en munt gegeten samen met gegrilde sardines... vooraf gestaafmixerde soep met Veel groente, knoflook en ui..peterselie, tijm en marjolein vers erin...toe een verse cake met de laatste frambozen en loganberries en de eerste bramen..2017071313573381791501410480.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nee niet in ons stadje iig. Kom ik eens bij de Auchan 25 km verderop ga ik zeker even kijken want ik heb er erg veel zin in, Loempia is favoriet eten..als we in NL zijn gaat Lie altijd kroketjes halen en ik een loempia

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier hadden ze bij de Jumbo ook geen filodeeg, heb er om gevraagd en ze gingen het bestellen. Bij de Lidl hadden ze rijstpapier, en ik vond op internet loempiarecepten met rijstpapier, dus ik een poging gewaagd. Poging mislukt, maar vandaag hadden ze filodeeg bij de Jumbo! Heeft even geduurd, maar dat maakt niet uit. Ik ga van de week dus proberen om eetbare loempia's te maken.

(Trouwens wel grappig, ik spotte het filodeeg in de vriezer bij de Jumbo, pak een pakje, en een man die alsmaar naar die vriezer aan het staren was roept helemaal blij van "Ja! Die zocht ik!" en mikt ook een pak in zijn karretje. Puntje voor de Jumbo. )

Vandaag pasta met allemaal 'afgekeurde' dingen uit de tuin, want zonde om weg te gooien. Ingedeukte tomaten (nog net geen neusrot, denk ik), een aubergine met een gat erin, een aangevreten paprika, kleine uien die de moeite niet waard zijn om te bewaren en de onvermijdelijke courgette. Tsja. ik denk dat ik die ingedeukte tomaten voortaan op de composthoop gooi, want die bepalen een hoop van de smaak en ik heb wel eens lekkerder pasta gegeten.

Gister stamppotje snijbiet, dat was wel heel lekker!

Geplaatst:
Hier hadden ze bij de Jumbo ook geen filodeeg, heb er om gevraagd en ze gingen het bestellen. Bij de Lidl hadden ze rijstpapier, en ik vond op internet loempiarecepten met rijstpapier, dus ik een poging gewaagd. Poging mislukt, maar vandaag hadden ze filodeeg bij de Jumbo!

filodeeg van de Ah is heel goede kwaliteit, mocht dat in de buurt zijn voor je!

Geplaatst:

Mellie, de AH is wel een eindje fietsen, maar als het niks wordt met dat deeg van de Jumbo is dat ook nog een optie. Dankje!

Geplaatst:

Ziet er lekker uit jorieke! Staat hier ook nog op het lijstje, maar ik kan het motertjr van de ijsmachine niet vinden, dat verhuizen ook... ik ga toch maar eens opzoek naar een recept zonder ijsmachine. Krijg er toch wel trek in met die foto's

Geplaatst:

help......!!!!!!

het heerlijke kwarktaartje is van mijn scherm gevallen

is er voor dit probleem (foto's plaatsen) een makkelijke oplossing

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Die taart ziet er heerlijk uit, en die perziken ook zeg!

Ik heb vandaag maar weer courgettesoep gemaakt, en er flink wat van ingevroren en het zelf ook gegeten. Lekker hoor, maar ik heb zo langzamerhand wel genoeg courgette gegeten. De volgende lading ga ik in blokjes invriezen voor door de pasta.

Morgen weer lekker boontjes, die gaan lang zo snel niet vervelen.

Geplaatst:

Ik krijg ook teveel courgette. Al weggeven,maar nu ga ik toch een kistje voor mijn huis zetten met gratuite, hoop dat men het ziet.wij lusten het niet.gedaan voor mijn schoondochter. Maar ook die kan het niet aan eten,laatste keer koekjes er van gemaakt.

Geplaatst:

Elke dag een portie (5 of 6 stuks) Padronnetjes gebakken in olijfolie en opgegeten met rocksalt. Heerlijk.

Voor de rest natuurlijk ook van alles uit de tuin.

Geplaatst:

Helemaal vergeten: het citroengras uit de supermarkt, dat ik vorig jaar had laten wortelen.

Is nu een mooie grote plant geworden.

Lekker hoor, met gember en knof en pepertjes en nog van alles in een stoofje

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Hier ook al courgette soep.

Dikke courgette, 400gr prei, 2 aardappels, poulet van de veldvarkes, knoflook, eetlepel mosterd, bouillonblokje, boursin.

Ik moet zeggen was de eerste keercourgettesoep. Maar was heerlijk!!!

Toetje, laatste restje aardbei ijs met toefje slagroom

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...