marjan77 Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Ik vroeg mij het volgende af: je ziet altijd dat je bepaalde groenten in bepaalde periodes moet zaaien en oogsten. Maar als je het binnen hebt, is het klimaat en de temperatuur constant. dan maak het toch niet uit wanneer je het zaait?Ik ben een leek maar er denk erover om binnen in de garage potten of bakken met groenten en kruiden te kweken.Wie weet raad?Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Planten reageren (volgens mij) het meeste op zon-uren. Zodra de dagen korter worden, weten ze dat het winter wordt en gaan ze dood of in rust. Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Marjan, welkom op het forumJe hebt helemaal gelijk, met een constante en juiste temperatuur kiemen de zaadjes perfect. Er zit echter toch een maar aan het telen van groenten binnenshuis (in de winter). De omstandigheden zijn bij de periodes waarbinnen je moet zaaien en oogsten optimaal om een volwaardige plant te kweken en daarvan te kunnen oogsten. En dan gaat het niet alleen om warme omstandigheden. Zo zijn in de winter de dagen korter waardoor de planten te weinig daglicht krijgen. Misschien lukt het om sla binnen te kweken, evenals spruitgroente. Wat voor groente en kruiden had je in gedachte om binnen te kweken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...