Geplaatst: 9 januari 201510 j Hallo medemoestuinders,Ik ben Sven 'Pieter' Wiersma woonachtig in Arnhem.Ik ben 16 jaar oud en heb sinds het voorjaar 2014 een moestuin op kleigrond. Helaas was deze verwaarloosd door de vorige eigenaar. Ik heb besloten me te registreren na meer dan een jaar, ja een jaar. Een heel interessant forum waar ik veel informatie vanaf gehaald heb. Bedankt daarvoor . Ik ben al sinds lang geïnteresseerd in natuur en sinds een tijdje, een jaar of vier ook in de moestuin. Aangezien ik nog 16 jaar oud ben woon ik nog thuis, logisch. Wel word ik op 14 januari 2015, 17 jaar oud. Bedankt dat ik me mag registreren op dit forum. Mvg Sven Wiersma Regenwormen graven gangen, en veel!
Geplaatst: 12 januari 201510 j Hoi welkomwat leuk dat er ook interesse is van jonge mensen die nog volop in hun bloei van hun leven zitten.De meeste van deze leeftijden zitten in een kroeg of wat dan ook.wat is de afmeting van je tuin. En heb je al wat geteeld afgelopen jaar.veel plezier op dit forum
Geplaatst: 14 januari 201510 j Auteur Hey Jessica, Ik heb een volkstuin van 100 m2. Daar hebben we vorig jaar erg veel ingeweekt. Aardappels en bladgroenten, zoals sla en rucola. Ook staan er een aantal frambozen in de tuin waar ik een kleine oogst van heb gehaald. Erg lekker! Er staan ook een paar kruiden in zoals munt en dergelijke.Ja, we hebben best wat geoogst maar toch ook weer niet echt veel. Dit jaar hoop ik er meer uit te halen, maar met een iets grotere productie zou ik al tevreden zijn joh.Dit is het wel zo'n beetje denk ik. Mvg Sven. Regenwormen graven gangen, en veel!
Geplaatst: 14 januari 201510 j Hoi Sven100 m2 is best veel op zich moet je daar behoorlijk wat vanaf kunnen halen. Je kan ook met sommige groente na de eerste oogst er nog een keer iets op zetten. als je een beetje vroeg begint.Als je iets van een kas hebt kun je al wat eerder beginnen met zaaien. wat ook handig is om in de kas paprika en tomaat er in te zetten want die kunnen wat minder goed tegen regen invloeden. Ik heb ook frambozen en heb er afgelopen jaar behoorlijk wat frambozen er van afgehaald nu heb ik mijn struik er ook al 3 jaar staan.en toen ik me tuin in september kreeg stond er ook een doornloze braam en 3 bessen struiken en een appelboom. Ben benieuwd wat daar dit jaar aan gaat komen. Mijn tuin is 60 m2 en thuis heb ik ook nog een stukje ik vermoed bij elkaar ook iets van 100m2. Ik hoop dat je dit jaar wat meer opbrengst heb van je oogst. Groetjes jessica
Geplaatst: 14 januari 201510 j Welkom hier en veel plezier met de (grote) tuin, zullen je ouders vast leuk vinden al die gratis groenten Enneuh een gelukkige verjaardag
Geplaatst: 14 januari 201510 j Welkom en we zijn gek op foto's. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.