Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Onze Makkelijke Moestuin


Aanbevolen berichten

2h2e6w2.jpg

 

Nou, heb flink geprobeerd de kiemplantjes van de kruiden omhoog te kijken....en het werkt!

3 mei heb ik alles gezaaid, gister 7 mei kwam de kamille omhoog en vandaag de basilicum.

Op het zakjes stond, voor deze beide soorten, dat het 15 tot 20 dagen zou duren eer ze zouden ontkiemen...helemaal leuk vind ik dit.

Ik ben nu bezig een lijst te maken met geneeskrachtige kruiden die ik wil zaaien.

Nu ga ik even rondsnuffelen op het forum, vind het heerlijk al die grappige opmerkingen te lezen...wordt ik helemaal vrolijk van.

Alles mama's hier op het forum: Fijne Moederdag!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja, zaten al te denken aan een hangbuik zwijntje en kippen. We vragen ons eigenlijk af: elke zomer gaan we iets van 2 weken op vakantie. Moeten we wel iemand zien te vinden die voor de dieren wil zorgen. En voor de moestuin natuurlijk.

Hoe hebben andere mensen dat geregeld?

Of gaan jullie gewoon niet op vakantie?

We hebben 2 kinderen, die zouden dat dus niet leuk vinden..mmm...moeten we nog even goed over nadenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou maar geen hangbuikzwijn nemen MP staat vol van mensen die spijt hebben, en een biggetje gekocht hebben

dat nu een monsterlijk varken is geworden die de tuin compleet verwoest heeft.

kippen zijn wel heel leuk en praktischer om te nemen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een bak ruimte heb je in de achtertuin. Ik had bij het bekijken van de foto ook al genoeg ideeën om meer groenten te kweken en misschien een kippenhok te plaatsen. Leuk dat zitje onder de veranda bij dat schuurtje. Is dat eigenlijk een kas? Ik zie een glazen dak met ramen die open kunnen. Die tunnelbogen vastzetten in de stenen is ook wel een slimme oplossing. Blijft stevig staan zo.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik vindt het maar triest al die niet langer gewenste varkens naar 1-2 jaar die gratis opgehaald kunnen worden, volgens mij weet driekwart niet waar ze aan beginnen met een biggetje in huis te halen, denk toch waneer je een varken neemt je op zijn minst een weilandje nodig hebt en geen (grote) achtertuin.

Eigenlijk hoef je geeneens varkens op te fokken voor het vlees Jorieke, je kunt zo deze niet meer gewenste varkens ophalen en slachten ze zijn in iedergeval allemaal al dik en vet waneer je ze ophaald kan zo je vriezer in.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat vind ik ook heel erg, àls ik voor een dier kies, zorg ik ervoor zolang ze leven.

Heb altijd katten gehad en de oudste is 21,5 geworden!

Nu hebben we sinds 1,5 jaar 2 honden, Tibetaanse Spaniels.

Ze beginnen steeds meer interesse te krijgen voor de moestuinbakken, argh.

Gister had er 1 stiekum door de plastic tunnel met zaai bakjes gewandeld, bakje met basilicum onderuit, heb alles weer terug kunnen zetten.

Ik heb haar medegedeeld daar niet van gediend te zijn...ze keek me zéér beschaamd aan en maar met die voorpootjes over mijn benen krabbelen om het weer goed te maken...ahhhhh wat lief!

Gelukkig springen ze niet over het tussen-hekje, dus daar zouden kippen wel veilig zijn voor ze.

En HansM: thanks...dat wordt dus geen varkentjes in onze tuin...ik spit liever zelf de boel om.

Het barst hier altijd wel van de verschillende soorten vogels in onze tuin.

Heb al diverse keren prachtige dieren zien rondsjouwen, waarschijnlijk ontsnapt ergens; heb ook wel eens de vogelopvang gebeld.

Zal kijken of ik de foto's van die bezoekers nog kan vinden.

Nu weer aan het werk in mijn atelier..vankantie is voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Helly,

Ja, toen we hier 8 jaar terug kwamen wonen, stond er een zwaar vervallen glazen kas. Ik had een ateler nodig [ ben jaren lang zelfstandig edelsmid geweest, nu heb ik een webwinkel en ontwerp en maak leren tassen enzo], toen heeft mijn man die kas omtimmerd.'

Geen plafond erin, mooi veel licht dacht ik..pffff hijg puf zweet: dat was dus geen goed idee, argh het werd er wel tegen de 60graden.

Goud en zilver smolten bijna spontaan, haha.

Later heeft hij er een plafond in gemaakt, nu is de temp. oke daar.

Ben trouwens blij dat het hier paar uurtje geregend heeft...daarna rende ik naar mijn bakken en zag sla, komkommer, bieslook, reuze ui uitkomen.

En die heb ik pas 5 dagen terug gezaaid.

Gister de basilicum al, eergister de kamille.

Snap er niets van dat alles zó snel de grond uitvliegt...of komt dat gewoon door het mooie weer?

Ik zit wel vaak die planten omhoog te kijken..oohhh..misschien kan ik wel toveren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaah nice dat je daar je eigen atelier in hebt. Lekker plekkie.

Ik weet ook niet wat t is maar als t heeft geregend ziet alles er beter en gezonder uit. Er moet toch iets in zitten wat t zo geweldig laat groeien

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...