Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Gezocht: zaden van witte en bruine paprika soorten

Recommended Posts

Ik zou met de kinderen graag een "regenboog-paprika-pot" willen maken. We hebben al gele Marconi, paarse Marconi, zoete rode punt en oranje punt paprika's. En ook gele, oranje en rode blokpaprikas en 2 grote potten waar de gewone paprika's vorig jaar al super in gingen.

Maar geen witte of bruine (geen punt of blok) paprika's. Kan er iemand een 5 tal zaadjes missen? Mag ook meer zijn maar met 5 zijn we al in de wolken. Ik weet dat wit en bruin niet in de regenboog horen maar andere kleuren paprika zijn er niet toch?

Alvast bedankt, ruilen of betaling van zendkosten zijn uiteraard geen probleem.

Ik heb nog 3 zaadjes van de white bell, ik had er 5 en daarvan 2 gezaaid en die zijn allebei uitgekomen. Dus ik denk wel dat de kiemkracht goed zit. ik moet binnenkort envelop 1 naar jou sturen, als je ze wilt steek ik ze daar in?

Geen probleem hoor appelvrouw. Ik ben zelf ook een eigen zaden oogster, bij paprika is de kans op kruisbestuiving zeer klein, toch? Dus daar heb ik weinig problemen mee. Ik zal je een pb sturen om verder af te spreken.

Als er nog iemand witte paprika's heeft dan hoef ik Ktrijn haar voorraad niet geheel te plunderen

Haha, dat maakt niet uit hoor, Geertlaurent! Ik ga die 3 zaadjes niet meer zaaien, want ik heb toch maar plaats voor 1 plant per soort. En dan oogst ik daar wel zaad van voor volgend jaar. Ik ga er vanuit dat mijn plantje het wel zal overleven. En anders zaai ik wel iets anders.