Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Citroen zaaien


jorybroeks

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, ik doe dit al een paar jaar. Ik plant elk pitje dat ik in citroenen vind en het duurt ongeveer een week of 3 voor de pitten kiemen. Er komen mooie planten uit die in de zomer graag lekker warm staan en in de winter binnen (liefst in een ruimte met een temperatuur van ongeveer 10 graden.). Ze zijn dus niet winterhard. Hier staan ze bij gebrek aan zo'n ruimte in de winter gewoon binnen, maar ik heb dan wel vaak te maken met schildluis.

 

Op zich kun je wel vruchten aan de plant krijgen, maar dit gaat erg lang duren... reken op een aantal jaren! Mijn oudste plant hier is nu bijna 3 jaar oud, is pas 20 cm hoog en heeft nog nooit gebloeid. Dus.

 

Als het je echt om de vruchten gaat kun je beter een reeds volwassen plantje kopen.

Lees ook even hier:

http://members.home.nl/hanninkj/Citrus.htm

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu even een kiemtest aan het doen met citroenpitten. Ik heb er het velletje van af gehaald en het zaadje uit de pit gehaald. Deze heb ik nu op natte watten in een ziplock zakje gedaan en ben benieuwd of ik verschil merk in tijd in tegenstelling tot de pitten die ik zo in de grond zaai.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites