Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@ Loes.

Zo consequent ben ik inderdaad niet (ik eet veel tomaten, ben van plan er veel te gaan verbouwen dit jaar etc.) dus ik snap je argument helemaal. Het zal wel paniek voetbal zijn, maar wanneer ik google op tomaten en of aardappelen tref ik op mainstream sites niet dit soort discussies aan. Maar wie ben ik als botanische beginneling......... vorig jaar zag ik al stuntelend een stek van een roos nog aan voor een kruisbes. en zit ik dus met 9 stekken van onbekende rozen opgescheept (neem ze mee voor de MTFD weggeeftafel denk ik)

Voor de goede orde.... Bij de verwijzing naar Golden Pearls neem/nam ik aan dat het gaat om Solanum Villosum en niet Lycopersicon lycopersicum 'Golden Pearl" , wat inderdaad een onschuldige gele cherrytomaat is.

Maar.... ik zal er nog een keer goed voor gaan zitten en wie weet kom ik tot inkeer. Ik zie dat niet de minste personen ze aanbevelen op dit forum en voor zover ik dat vanaf hier kan beoordelen (en mag hopen) verkeren deze personen in goede gezondheid.

Geplaatst:

ik was eigenlijk uitgegaan van de cherrytomaat maar ook de bes is eetbaar. Kim kan vast vertellen welke het betreft.

op bepaalde pagina's wordt nogal paniekerig gedaan over alle nachtschade. nachtschade heeft een slechte naam en het klinkt dan allemaal eng. tomaten en aardappels zijn dan weer zo normaal dat bijna niemand daar paniekerig over doet.

ik hoop ook niet dat mensen hier op het forum giftige dingen zullen aanbieden als eetbaar

Geplaatst:

Het gaat om deze: http://www.mooiemoestuin.nl/moestuinzaden/golden-pearls/ (heb wel het zaad van elders).

Ik heb vorig jaar ook het plantje gehad, geeft heel veel gele besjes die eetbaar zijn. Het blad net als andere nachtschades uiteraard niet. Ik heb zelf de besjes zitten snoepen vorig jaar en ik ben nog helemaal levend .

Maar ik snap wel ergens wat je bedoelt hoor. Ik heb ook geen zaad van mijn plant van vorig jaar zelf genomen, omdat ik merkte dat er een ander nachtschade achter plantje bij ons in de buurt stond met zwarte besjes. Geen idee welke dat was en of die gevaarlijk was, en ook geen idee of de golden pearls ermee kruist, maar just in case. Volgend jaar toch es foto's maken er van en hier plaatsen, misschien dat anderen hier een idee over hebben.

@ Goldfisch: thanks voor de aarbeitjes alvast! Mocht je voldoende ruimte er voor hebben in de kas om ze daar te houden tegen begin mei, zou dat fantastisch zijn! Ik kijk al uit om ervan te snoepen . Als je wat bij mij ziet, geef een gil. Ik ben nog enkele dingen aan het zaaien en er komt nog wat zaad mijn kant op, ik vul mijn lijstje nog wel aan!

Geplaatst:
AANBOD

KWEEKSPULLEN

15x Kweekpot 11 liter vierkant. Erg populair voor het thuis kweken van Nederwiet maar niet door mij! Voorzien van drainage gaten in de bodem.

1x Kuip 80 liter (met handvatten en drainage gaten in de bodem) meer bespreekbaar.

1x Kuip 90liter (met drainage gaten in de bodem) meer bespreekbaar

Ik kan eenvoudig aan meer 90l (Gripline) en 80l kuipen komen mocht iemand er om zitten te springen.

[/i]

Hoi!

Ik heb wel interesse in die grote potten. Je kan mijn aanbod bekijken en ook iets vinden

Ook voor de haag... misschien, liguster is wel geschikt...

Als winterstek lukt, zou ik aparte soort geel kruisbessen hebben...dus, kunnen wij iets ruilen?

Geplaatst:

@ Yuras,

Komen wij wel uit. Een apart soort gele kruisbes klinkt erg interessant (Mucurines heb ik al staan by the way, is het een Skandinavische variant toevallig?). Ik ben druk bezig allerlei hagen uit te graven... dus geen liguster wordt het niet omdat je op het complex aan de slootkant juist weer geen hagen mag hebben (alleen paden of laag spul). Maar het meest nieuwsgierig ben ik naar iets wat uit Slowakije gaat komen. Geef je een hint?

Hoeveel van die 11l potjes (of bedoelde je toch de kuipen) zou je willen hebben in ruil voor OF aparte kruisbes OF de Slowaakse verrassing? Ik lees het hier wel of in een PB.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Ik zou ook graag blauwe bes willen en eventueel aalbessen?

Ik weet alleen niet of ik iets te ruilen heb voor jou?

Kijk maar even in mijn lijstje. Ik heb heerlijke Egyptische vleeskruiden lol

Geplaatst:
Ik zou ook graag blauwe bes willen en eventueel aalbessen?

Ik weet alleen niet of ik iets te ruilen heb voor jou?

Kijk maar even in mijn lijstje. Ik heb heerlijke Egyptische vleeskruiden lol

Mmmm... ik ben vegetariër en wat ik aan vleesvervangers eet is bijna altijd bij aankoop al stevig gekruid. Je hebt overigens best mooie dingen staan op je ruillijst, maar bijna al mijn wensen voor dit jaar zijn al vervuld via andere ruils, straks kom ik anders een heel stuk tuin tekort! Ik zal nog even informeren bij mijn wel vleesetende huisgenote of zij nog interesse heeft.

Geplaatst:
Ik heb er acht voor je in potten gezet. Ik vermoed dat het Eve's Delight is, zo niet, dan is het Evie 2. Niet iets anders, en allemaal hetzelfde ras. Geen mix.

Dat is mooi en kan ik de plantjes straks labellen met een "E" !

Geplaatst:

Plastic Jaloezieën toegevoegd die ik redde van de afvalstapel van het volkstuincomplex.

Erg geschikt voor het knippen van plantkaartjes zoals elders op het forum gepost is door "Zeeuw". Wel werd de inkt van mijn markeerstift (v.d. Action) uiteindelijk door de regen afgespoeld.

En verder zit ik sinds oktober 2014 nog met negen rozenstruikjes in mijn maag. Geen idee welk soort, hoe de bloemen er uit zien etc. Staan in C2 containers.

Verder op een klein beetje mijn kop gekregen van mijn vrouw dat ik de rabarber eind vorig jaar ondergespit heb. Zoek dus twee leuke rabarber varianten om mijn huid te redden.....

Geplaatst:

Super Jasmin, dat zorgt er voor dat ik op 2 mei weer thuis mag komen! We hebben al een ruil gemaakt, maar mocht je nog wat extra's willen hebben voor de rabarber dan kan dat natuurlijk altijd.

Geplaatst:
ik zou ze graag ontvangen!:):)

Heb er vijf levend aangetroffen. Als ik jou er 3 geef, kan ik wellicht iemand anders ook nog een keer blij maken. Qua ruil we zien wel.

Geplaatst:

@Nasuada,

Als ik eerlijk ben... ..de geleisuiker. Mijn gezin eet vrijwel niets met peper. En ik krijg al heel veel tomaat binnen via al gemaakte ruils. Maar als je liever in natura ruilt, doe dan maar wat (aparte?) tomatenplantjes. Een flexibele optie is dat je de struiken nu krijgt, en ik dit najaar zaadjes krijg (op MTFD of via de post) van interessante tomaten voor het 2016 seizoen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...