SuusP Geplaatst: 3 februari 2015 Share Geplaatst: 3 februari 2015 (aangepast) Het is definitief: ik ben erbij Omdat ik stiekem toch al aan het rondneuzen en ruilen ben in andermans lijsten, toch wel handig om ook mijn eigen lijst te starten. Maar wees gewaarschuwd: het is nog niet 100% zeker dat ik vrij heb, dat weet ik pas vrij laat. Ik ga in ieder geval mijn uiterste best doen er ook dit jaar weer bij te zijn! Ik Bied:aubergine: Snowy en Slim Jim enkele plantjestomaten: ZadenGolden egg (gele cherry), rose de bern (roze vlees), golden sunrise (vroege ronde gele), ananas noir (multicolor vleestomaat), black cherry (bruin), moonglow (oranje middelgroot), roman candle (late gele roma), zuckertraube (pingpong rood), tigerella (roodgestreept middelgroot), honing F4 afkomstig van Yuras (zoete cherry)kool: palmkool oogst 2014 van forumproject, spruiten diverse soorten,rode boerenkool Red Bor, Kailaan (stengelbroccoli), Koolrabi witte Delikatess, bladkool Red Russian, boerenkool Frosty, koolraap Friese Gele, spitskool Eersteling, Chinese kool, Mizuna (groen)overig:bergbonenkruid (zaad), komkommer (gele tros en crystal lemon), olijfkomkommer, meloen (Hale's best), spaghettipompoen, pompoen Rouge vif d'Etamps, patisson Custard white, peul Record, ijsbergsla Doree de Printemps, snijbiet Rainbow Chard en Rhubarb Chard, zomerprei Hilari en Zwitserse reuzen, rode melde, radijs ijskegel, rode eikenbladsla, stengelui Ishi Kura zaad bloemen: mirabilis jalapa Lime Light (heel erg roze!), geel duifkruid zaad, Rudbeckia triloba, digitalis Excelsior hybriden, schijnpapaver zaad - stekken/afleggers rode kruisbes en witte kruisbes (nog te nemen)- stekken witte bes, zwarte bes, jostabes (nog te nemen, dus geen garanties!)- kluitje eendagsbloem paars, lila of wit- appelmunt, gembermunt of grapefruit munt stekje of plantje- citroenmelisse stekje of plantje- rozebloeiende aardbei plantjes Ik Vraag:- materialen om tunnelkasjes mee te bouwen; poly-folie, buizen etc.- vliesdoek- gele herfstframboos plant- mooie klimplant voor in de schaduw (clematis, Klimhortensia etc.) Niet roze in ieder geval.- leuke (vaste) planten, vlinderplanten, geurende bloemen etc- groenbemesters geschikt als nateelt (wikke, rogge, phacelia, incarnaatklaver etc. Ik sta open voor suggesties!)- basilicum zaden of plantjes-raapstelen zaad Wat ik al ruil: Angela - geeft mij: een lift, als het past, Thunbergia zaadjes, evt rode herfstframboos, oranje daglelie krijgt: 1xananas noir, mits zaden kiemen 2x moonglow tomaat, MTFD-Bord Anna3 - geeft mij: paprika plantjes, krijgt: gembermunt en grapefruitmunt stekjesAppelvrouw - geeft mij: Vliesdoek,krijgt: komkommerplantjes, waltham butternut Balkontuinierder - geeft mij: Bijenvoer blauw krijgt: overblijvende zaailingen struiktomaatjes,Oda paprika 2x Berijl - geeft mij: Groenbemester? krijgt:oost indische kers, rode boerenkool, rode spruiten en muntstekjes. Plantjes. Estemy - geeft mij: taisai zaden - rainbow wortelmix zaden- superschmelz koolrabi zaden of plantjes- dahlia topmix paars bollen krijgt tomaten-emmers Esther - geeft mij: rogge of iets anders, krijgt: muntstekjes, palmkoolplantjes GeeDee - krijgt: 2x vierkante deksel, trechter en tang van brouwmarkt. Goldfish - geeft mij: Senga sengana aardbeien, rode bes stek, kiwibes Kolomikta krijgt: Ostara uitlopers, extra tomaatjes (bc en dulcia?) Jasmin - geeft mij : dahlias en kamperfoelie, krijgt: stekken/stukken witte bes, rode kruisbes, witte kruisbes Kibas geeft mij: Dahlia Ann Breckenfelder, Goudsbloem Fiesta Gitana laag, Sla Parella rode wintersla (+gele courgette zaden voor Almond) krijgt: zaden Patisson Custard White + courgetteplantje Kim geeft mij: aparte basilicumsoortjes zaad, purple plum radijs zaad krijgt: gembermunt stek, red russian bladkool zaad Koolrabi geeft mij: zaden juffertje in het groen, krijgt: table gold zaden, wit aubergientje, middelgroot tomaat plantje Loes geeft mij: stek gele herfstframboos (+1 voor Almond) krijgt: restjes garen (acryl, wol, katoen) Nasuada geeft mij: gladiolen, krijgt: stek grapefruitmunt, gembermunt Simke- geeft mij kaarsen en tijm, krijgt : stek witte bes en rode kruisbes en/of stoofpeertjes, chutney, bramenjamYuras - geeft mij malva zebrina en mirabilis jalapa yellow, krijgt onderstammen appel / peer Weknow - geeft mij :stek klimplant mits aangeslagen, krijgt muntstekjes 1 mei 2015 aangepast door Gast Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 4 februari 2015 Share Geplaatst: 4 februari 2015 Hoi Suus. Ik heb belangstelling voor spruiten en de rode boerenkool..ga je die zaaien in maart of wanneer? zaaien na 1 mei is -mijns inziens-voor spruiten wat laat.Ik wil ook wel graag de rassen weten van de spruiten, is het vroege of late spruitkool? De palmkool krijg ik binnenkort al als zaadjes. Ik heb een nw stuk vliesdoek van 2 bij 5 meter als ruil voor je als je wilt. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SuusP Geplaatst: 7 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 7 februari 2015 Hoi Appelvrouw! Ik kan ze wel voor je zaaien in maart/april, ik ga zelf dit jaar geen (of in ieder geval, amper) spruiten zetten maar koolplantjes opkweken lukte vorig seizoen best goed. Ik zet wat Red Bor en Spruitjes voor je op de lijst. Ik heb Long Island Improved, Roodnerf en rode spruiten (ik denk Fallstaff). Voorkeur? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
berijl Geplaatst: 8 februari 2015 Share Geplaatst: 8 februari 2015 hoi suus, ik heb wel oren naar je oost indische kers, de rode boerenkool, rode spruiten en puntpaprika. Als je in de gelegenheid bent dan graag in plantjes. Zal ik voor jou uitkijken naar groenbemester? Hoeveel zou je daarvan willen hebben? En heb je voorkeur voor iets? Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SuusP Geplaatst: 8 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 8 februari 2015 Hoi Berijl, zal ze voor je zaaien. Qua groenbemesters graag iets dat mijn wisselteelt niet in de war schopt, vind het al ingewikkeld genoeg Dus geen koolachtigen in ieder geval. De hoofdreden is bedekken van de grond en organisch materiaal toevoegen. Verder heb ik er nog weinig ervaring mee dus graag waar je zelf goede ervaring mee hebt. Ik zit op zandgrond, zon genoeg in ieder geval. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 8 februari 2015 Share Geplaatst: 8 februari 2015 Hoi Suus dank je wel. Roodnerf doet het niet op kleigrond, de andere spruitjes wel. Een enkele rode boerenkool zou ik leuk vinden..niet voor een grote oogst, maar gewoon omdat ik dat mooi vind tussen mijn groene planten. Het beste is om de spruiten per half maart te zaaien, lukt dat niet dan zou je misschien wat zaad eerder kunnen sturen? Dan kan ik hier zelf zaaien. Wat groenbemester zou je aan Phacelia kunnen denken..dat trekt ook nog eens een hoop bijen en is prachtig in de tuin. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
berijl Geplaatst: 9 februari 2015 Share Geplaatst: 9 februari 2015 Hoi Berijl, zal ze voor je zaaien. Qua groenbemesters graag iets dat mijn wisselteelt niet in de war schopt, vind het al ingewikkeld genoeg Dus geen koolachtigen in ieder geval. De hoofdreden is bedekken van de grond en organisch materiaal toevoegen. Verder heb ik er nog weinig ervaring mee dus graag waar je zelf goede ervaring mee hebt. Ik zit op zandgrond, zon genoeg in ieder geval.ah, geweldig. Dank je wel. Ik zat zelf te denken aan japanse haver. Hoe denk jij daar over? En hoeveel wil je ongeveer? Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SuusP Geplaatst: 9 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 9 februari 2015 Hoi Berijl, kan je ook weer goed van japanse haver afkomen in het voorjaar? Het zou namelijk kunnen dat ik niet mag frezen. op het complex zijn meer regeltjes die ik nog niet snap, zoals dat ik geen tegelpaden aan mag leggen, maar dat terzijdeIk verwacht in de herfst toch zeker een vak of acht open te hebben, de vakken zijn 1x4 m. Er hoeft echter ook weer niet alleen maar Japanse haver op, dus laten we zeggen: een m2 of tien? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
berijl Geplaatst: 9 februari 2015 Share Geplaatst: 9 februari 2015 geen idee, moet ik eerlijk bekennen. Ik wil het op sommige stukken wat langer laten staan zodat ik er ook wat oogst van heb. Maar misschien heb jij -of iemand anders- weer een ander voorstel. Ik sta open voor suggesties liefst iets waar ik wat oogst van kan hebben. Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 9 februari 2015 Share Geplaatst: 9 februari 2015 Suus ik weet niet wat je doet nu je zelf je rijbewijs hebt maar als je weer mee wilt rijden dan laat maar weten, ok? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SuusP Geplaatst: 9 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 9 februari 2015 Is goed Angela! Als het past met zijn tweeën in een auto rij ik graag met je mee. Wel fijn om alsnog backup optie te hebben mocht ik teveel gaan ruilen Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 9 februari 2015 Share Geplaatst: 9 februari 2015 Hoi Suus, Ik heb belangstelling voor een of twee muntstekjes. Kies maar iets lekkers & gezond groeiends uit je lijstje als dat mag? Klimplanten heb ik van allerlei gestekt en gezaaid. o.a. Klimmende hortensia, weigelia, diverse clematissen en kamperfoelies, rambler rozen (van Thea!) en diverse soorten gouden regen. Daarvan gaat vast en zeker het een en ander aan de groei (enkele kamperfoeliesoorten en gouden regen staan goed boven). Maar ik ga pas aanbieden als ik zeker weet wat ik zelf nodig heb en ga gebruiken en vooral ook pas als ik zeker ben dat ik goed groeiende en gezonde planten kan geven. Maar ik zal vast wel iets voor je hebben tegen 2 mei. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SuusP Geplaatst: 10 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 10 februari 2015 Rozen vind ik erg mooi, maar of dat wat wil op de noordmuur weet ik niet. Ik hou je lijstje in de gaten, to be continued dus! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Esthe76r Geplaatst: 10 februari 2015 Share Geplaatst: 10 februari 2015 Hey Suus ik heb wel interesse in de rode boerenkool en wat palmkool plantjes. Kijk je ook bij mij?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SuusP Geplaatst: 10 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 10 februari 2015 De rode boerenkool is op, palmkool is er zat. Zal even bij jou kijken. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Esthe76r Geplaatst: 10 februari 2015 Share Geplaatst: 10 februari 2015 Kan ik muntplantjes krijgen nog Suus? Heb rogge voor je als het goed is. Zal even kijken Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SuusP Geplaatst: 10 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 10 februari 2015 Is goed Esther, ik werk de lijst bij Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SuusP Geplaatst: 10 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 10 februari 2015 Eindelijk mijn zadendoos eens kritisch onder de loep genomen op wat ik daadwerkelijk ga gebruiken dit jaar of volgend jaar. Dus: veel aanbod erbij! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nasuada Geplaatst: 10 februari 2015 Share Geplaatst: 10 februari 2015 Hi Suus,Ik heb belangstelling in een grapefruitmunt stek en in gembermuntstekje, Ik heb nog een een nieuw stuk zwarte vlies liggen om te ruilen. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 10 februari 2015 Share Geplaatst: 10 februari 2015 Rozen vind ik erg mooi, maar of dat wat wil op de noordmuur weet ik niet. Ik hou je lijstje in de gaten, to be continued dus! Rambler-rozen worden makkelijk 8 m en meer. (Zoek maar eens op) en niet echt voor schaduw, halfschaduw zou nog wel kunnen. Noordmuur kan meevallen als ze laag is en de ruimte ervoor vrij open. Ik wil ze ook in bomen laten klimmen. Maar voor wat donkere noordmuur is klimmende hortensia of misschien een kamperfoelie beter mogelijk. Ik heb zeer veel gezaaid...met nadruk op (half-)schaduwplanten, struiken en bomen. Vaak duurt kiemen en opkomen lang....moet tegen die tijd zien wat eventueel geschikt en ook goed vervoerbaar is. Ik hou het in gedachten en we overleggen dan nog wel. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SuusP Geplaatst: 10 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 10 februari 2015 Hi Suus,Ik heb belangstelling in een grapefruitmunt stek en in gembermuntstekje, Ik heb nog een een nieuw stuk zwarte vlies liggen om te ruilen.Hoi Nasuada, ik betwijfel of ik zwart vliesdoek mag neerleggen. Ik was eigenlijk op zoek naar vliesdoek ter bescherming van de plantjes eronder zeg maar (doorzichtig/wit dus). Maar je mag ook best "gewoon" een muntstek hoor Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SuusP Geplaatst: 10 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 10 februari 2015 Wino, het is voor het donkerste stukje tuin wat ik heb, een hoek met een zijde op het noorden en een op het westen dus behoorlijk afgeschermd van direct zonlicht een groot deel van de dag. Geen rozenplekje dus. Maar clematis wellicht? Even wachten lijkt inderdaad het beste voor nu Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nasuada Geplaatst: 10 februari 2015 Share Geplaatst: 10 februari 2015 Hi,Graag en hou dan mijn lijstje in de gaten envgeef maar een gil als er wat tussen zit. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
balkontuinder Geplaatst: 10 februari 2015 Share Geplaatst: 10 februari 2015 Oh, wat heb jij veel keuze zeg! Welke van de niet-vleestomaten worden niet te groot als plant zijnde? Ik lust nog wel wat variatie, maar heb ze liever niet te hoog groeien aangezien ik met potten aan de gang ga. Zou zonde zijn als ze omwaaien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
berijl Geplaatst: 11 februari 2015 Share Geplaatst: 11 februari 2015 oei, zie net dat je ook verschillende muntstekjes hebt. Zijn die er nog? Dan heb ik daar ook wel oren naar. En waar kan ik jou dan verder blij mee maken? Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.