Robvranken Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Hallo iedereen Ik heb vanachter in de tuin enkele verwaarloosde frambozenstruiken staan. Ik wil echter dit jaar opnieuw een bessentuin aanleggen met andere bessen(bramen, kruisbes, honingbes,...) Wanneer kan ik hier mee beginnen en welke soorten raden jullie mij aan?En is er met die oude frambozenstruiken nog iets te doen? Alvast bedankt! Rob Quote
RobO Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 ik zou de uitlopers van de oude struiken weer planten om nieuwe struikjes te krijgen als het tenminste lekkere frambozen waren andere bessen kun je planten als het vorstvrij is: op kale wortel als ze nog geen blad hebben, altijd als ze uit een pot komen kruisbessen lopen wel snel uit, die zou je als eerste kunnen doen; eigenlijk beter in het najaar: linkje Quote
bad-karma Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Ik heb dit jaar voor t eerst bosbes : Reka Blue en de framboos : TwoTimerHeeft iemand er ervaring mee? Quote
simonvb Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Reka is een blauwe bes. Ik vind de bessen lekker en plant kan zeker tegen een stootje, heb de struik wel nog maar 1 seizoen geproefd. Quote
Henk Dubbelman Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Reka is een zeer productief ras van tamelijk grote blauwe bessen. Draagt vroeg tot middentijds en is vatbaar voor de blauwe bessentopgalmug. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.