Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bladverlies citroenboom


metteco

Aanbevolen berichten

Dag iedereen

 

Mijn citroenboomje van ongeveer een jaar oud heeft al zen bladeren verloren.

Ik ben er ondertussen al uit wat de oorzaak is maar vraag me af of de plant nu volledig gaat afsterven?

Aangezien de plant geen bladeren meer heeft kan hij toch niet goed meer functioneren /groeien....

Wat kan ik in dit geval best doen.

 

alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat was er niet optimaal dan aan de temperatuur? ik houd mijn citrus bij 4 tot 5 graden in volstrekte duisternis voor zeker twee maanden. Deze duisternis kan pas kwaad als de temperatuur naar 6 graden of hoger gaat. Pas in deze tijd van het jaar gaat de plant naar buiten als het vorstvrij is. Mesten heeft nu totaal geen zin met deze temperatuur, dus dat kan ook wel eens de oorzaak zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wordt dit prima verdragen bij gebrek aan een orangerie. Mijn plant is nu bijna 20 jaar in mijn bezit, manshoog en kerngezond. Altijd overwinter ik in een koude garage. Het gaat pas mis als de temperatuur boven de 5 graden komt. Evenwel is een orangerie met veel licht en bij een graad of tien tot vijftien wel te prefereren omdat dan de bloei ook wat beter op gang komt. Maar nogmaals, bij gebrek aan een orangerie lukt het op mijn manier ook prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bladverlies heeft veelal te maken met een plots temperatuur verschil, heb je die een weekje ervoor verplaatst naar een andere ruimte ?

Ik heb het dit jaar ook zitten met mijn citrusplant ( Citrus Lemon "Purscha" ), komt wel terug in orde maar je eindigt vaak wel met een paar kale stukken helaas. Ze zijn nu eenmaal gevoelig voor temperatuur... Qua licht zet ik ze altijd in de veranda/serre waar het minstens 16°zou moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...